Tack för snabbt svar Elmattes!
 
Elmattes skrev:
miape82 jag skickade ett privat meddelande till dig med min mail, vore kul om du kunde maila lite bilder.

Vår kalkyl hamnade på ca 2.650.000 inkl tomt och alla avgifter och fristående dubbelgarage.

Blir det ett extra sovrum när man väljer till vidbyggt garage?
Vi funderar på att skippa köket helt och göra det själva, någon som vet vad avdraget för det skule bli?
Vad kostar eran tomt? Vi hamnar på nästan exakt samma. Fast med vidbyggd carport. Dubbelgarage är ju fetare att ha! Vår tomt hamnar på ca 400tkr.
 
Hej, grunden för vårt Classic 135 läggs i augusti i Alsike utanför Uppsala. Vi är hittills väldigt nöjda med allt. Vi har gjort en hel del tillval, och är speciellt nöjda med förlängningen av vardagsrum/kök på 1,2m vilket ger 10kvm extra så vi får 145 kvm istället. Kostar 70000kr extra men det känns det verkligen värt.
 
Hus_Tomten våran tomt kostar 395´. Ett dubbelgarage (fristående) stommonterat kostar ca 188´ och då är det i princip bara takpannor och plåtarbeten kvar att göra.
 
Zappahollic hur ser det ut efter förlängningen, blir det fler fönster i vardagsrummet? Blir det fler köksskåp?
 
Elmattes, det blir fler köksskåp men inga fler fönster i vardagsrummet. Priset är ju ganska bra, bara 7000kr/kvm. Köket tillsammans med vardagsrummet i den öppna planlösningen blir som sagt tio kvm större...
 
Elmattes skrev:
Vi har varit inne i ett visningshus och vi tycker att lösningen med badrum från föräldrasovrummet är jättebra. Det finns ju ett till så jag tror inte att det kommer kännas fel. Byter ni plats blir det ju som sagt ett väldigt mörkt badrum.

Allrummet går absolut att ha som tv-rum, du får väl kanske inte plats med en hel soffgrupp, men absolut möblerbart. Vi planerar att ha våran 3-sitssoffa med divan där och enligt måtten på ritningarna ska det inte vara några problem.
Vart har dom visningshus för classic 135 (ugglan volym)?
 
Vi har varit i ett visningshus på Öland, vet dock inte hur länge till det kommer användas till visningar då det är sålt. Hör med din lokala kontakt på LB-hus, det här huset har vad jag sett inte stått med bland visningshus på deras hemsida och jag har kikat där titt som tätt. Det kan ju finnas ett närmre dig.
 
Tror nästan vi är mer sugna på 135an nu än 185 med oinredd övervåning... *svårt att välja* ! :D
 
Vi har fått ett prisförslag på förlängning av 135:an med 2,4 meter. Vi skulle då få ett extra sovrum och två klädkammare, samt något större kök.
Innerväggar, innerdörrar, inredning i klädkamrarna samt ett extra fönster i sovrummet tillkommer.

Inga förändringar i inredningen i tvättstugan, inga extra köksskåp.

Priset vi fått för förlängningen är 205 000 kr. Är det rimligt? Det verkar som att Zappaholics förlängning kostar mindre om man ser till priset per kvadratmeter.
 
Tulipa
Oss kostar det som sagt 70000kr, möjligt att de resterande 1,2 m kostar mer om ni får extra fönster, extra dörr och sovrum med klädkammare. Kanske inte alls är så orimligt?
 
Någon undrade om allrummet känns som en passage? Inte alls faktiskt. Vi har placerat tv:n på väggen in mot lilla toan och har en jättestor divansoffa framför fönsterna. Angående det privata badrummet till föräldrar sovrummet vill jag bara säga att det är Super. Känns lyxigt...
Vi har ändrat om inredningen i det badrummet och fått in ett stort rektangulärt inkaklat badkar och en dusch. Blev kanon, våran säljare var riktigt imponerad av hur resultatet blev.
Vi var rädda för att vi skulle uppleva vardagsrummet som lite för litet. Nu såhär i efterhand känns det helt tvärtom,
Det vidbyggda garaget är också en favorit, kliva direkt ur bilen in i huset känns lyxigt. Smidigt på alla vis. Vårat hus är spegelvänt. Vi hade en öppen visning av vårat hus en lördag nu i maj.
 
Har du några bilder miape?
 
När man har ryggåstak hur högt blir det då, är det brutet eller går det "hela vägen upp"?
Skönt att höra att vardagsrummet inte känns litet för det oroar vi oss för.

Vi funderar på att hoppa hela Ballingslöv-leveransen (kök, badrumsskåp, garderober) och sätta in eget med köksö i köket mot vardagsrummet, så det gäller ju att få plats med både köksbord/matsalsbord och soffgrupp i vardagsrummet.
 
Bra att läsa vad du tycker om allrum och badrum miape82! Är det något du är missnöjd med då?

Vi är också intresserade av bilder om sådana finnes.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.