Vi vill också flytta på lite grejer i det stora badrummet. Förhoppningsvis behöver vi inte betala den där "omprojekteringskostnaden" på 25.000 för att göra ändringar på classic husen....
 
De 1500 kr vi betalade var för att LB hus skulle rita om ritningarna. För rörmockarns jobb fick vi betala för ett extra avlopp och vatten till badkaret. Vi fick även betala 9000 kr för inkaklingen och monteringen av badkaret, plus givetvis kostnaden för själva badkaret.
 
Z
Elmattes skrev:
Zelmilainen: Ryggåstak ingår inte i 135 det är tillägg på ca 37000 för det. Grundpriset för 135 som vi fick var 1721000, för oss kommer det hamna någonstans på 2600000 med tomt, dubbelgarage, andra tillval och alla extrakostnader. Vad fick ni för pris? Någon siffra har fallit bort i ditt förra inlägg...
jag kn kolla upp det och återkomma...
 
Ni som bor i ett classic 135, hur är det med utsikten i köket? Om man har köksbord i köket och sitter där ser man något ut genom fönstret eller hur är placeringen? Går man omkring i köket kan jag tänka mig att man inte ser mycket ut eller?
 
Z
grundpriset för classic 121 NF var 1 689 800 kr.
 
Man ser ut genom fönstret när man sitter och äter, hamnar i samma höjd ungefär. Jag tycker personligen att det är kanon med endast det liggande fönstret i köket då det ger minemalt med insyn från gatan. Fönsterna i vardagsrummet släpper in fullt tillräckligt med ljus in i köket.
 
Gu va svart... classic 135... lyckan funkis... hur ska vi välja :D

Ryggåstaket i classic 135 är ju hemskt blekt jämfört med lyckans... det var ju asfräckt i lyckan! Är rädd att vardagsrummet kommer kännas litet i classic :(

Kan det vara att takhöjden är högre i lyckan också? Iofs har jag bara sett bilderna på classic, men när man var inne i lyckan kändes det verkligen att ryggåstaket gav en otrolig rymd.

Takhängande fläkten i lyckan är ball också :p
 
Redigerat:
Z
Hus_Tomten skrev:
Gu va svart... classic 135... lyckan funkis... hur ska vi välja :D

Ryggåstaket i classic 135 är ju hemskt blekt jämfört med lyckans... det var ju asfräckt i lyckan! Är rädd att vardagsrummet kommer kännas litet i classic :(

Kan det vara att takhöjden är högre i lyckan också? Iofs har jag bara sett bilderna på classic, men när man var inne i lyckan kändes det verkligen att ryggåstaket gav en otrolig rymd.

Takhängande fläkten i lyckan är ball också :p
det där med om vardagsrummet skulle kännas litet så har det diskuterats innan i tråden. ett par som bor i lyckan 135 har sagt att de inte upplever det litet. =)
 
Mmm de säger det. Vi är inte helt hundra på att vi kommer tycka samma. Därför ska vi ge lb135 en chans och försöka titta på ett visningshus innan vi bestämmer oss. Bilderna vi fått se hittills är inte i klass med lyckan huset enl mig. Lyckan var jävligt fint irl.
 
Det är visning på ett classic 135 i karlskrona den 27-28/6 13- 15 med ryggåstak och öppen planlösning
 
Z
Hus_Tomten skrev:
Mmm de säger det. Vi är inte helt hundra på att vi kommer tycka samma. Därför ska vi ge lb135 en chans och försöka titta på ett visningshus innan vi bestämmer oss. Bilderna vi fått se hittills är inte i klass med lyckan huset enl mig. Lyckan var jävligt fint irl.
det går ju tydligen även att bygga ut det så att det blir större. =)
 
Zelmilainen skrev:
det går ju tydligen även att bygga ut det så att det blir större. =)
Mjo, någon sa 70.000 för att förlänga kök och vardagsrum med 1.2m. Vet inte om det är ett "längre" vardagsrum man vill ha dock :p Snarare ett bredare.
 
Z
Hus_Tomten skrev:
Mjo, någon sa 70.000 för att förlänga kök och vardagsrum med 1.2m. Vet inte om det är ett "längre" vardagsrum man vill ha dock :p Snarare ett bredare.
borde ju gå att bygga ut den även åt andra hållet med. =)
 
Zelmilainen skrev:
borde ju gå att bygga ut den även åt andra hållet med. =)
Jag tror det är enklare att förlänga. Då lägger man bara till en eller flera takstolar. Ska man bredda måste nog hela takkonstruktionen göras om...

Men jag är inte yrkesman (kvinna:) ) så det är säkert någon annan som kan ge säkrare svar.
 
Håller med om takkonstruktionen breddar man huset ändras lutningen på taket annars blir det för lågt till tak ..detta medföljer att lb inte kan använda standardtakstolar och då blir priset ett helt annat.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.