2 893 läst · 2 svar
3k läst
2 svar
Latexfog mellan fönster och smyg
Vi har skaffat nya fönster och jag skall nu foga mellan den gamla smygen och fönstret. Jag har blivit rekommenderad övermålningsbar latexfog. Innebär detta att jag måste måla över fogen och i så fall räcker det med att måla över endast fogen med tunn pensel, eller bör jag måla om hela smygen?
Om du köper en fog av bättre kvalite som inte gulnar så kanske du slipper måla över den. Jag har för mig att illbruck håller färgen bra. Byggmax latexfog är kass ur det perspektivet - den gulnar ordentligt.
Skall man måla både smyg och fog så är det ju bra om det går att måla på fogen (inte silikon mao).
så fort man målar i vinklar så kommer ljuset förvilla ögat så att det syns mindre. Börja med att lägga på en bra fog. Blir det inte bra så kan du måla över, antingen hela smygen eller till närmsta kant (maskera fönstret)
Skall man måla både smyg och fog så är det ju bra om det går att måla på fogen (inte silikon mao).
så fort man målar i vinklar så kommer ljuset förvilla ögat så att det syns mindre. Börja med att lägga på en bra fog. Blir det inte bra så kan du måla över, antingen hela smygen eller till närmsta kant (maskera fönstret)