Hej!
Någon som har tips på hur man får av låsmuttern av mässing på denna Tapwell blandare? Låsmuttern som håller den keramiska insatsen på plats.

• Kran med en mässing låsmutter och keramikinsats från Tapwell, behövs tips för hur man avlägsnar muttern.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C charl_6 skrev:
Hej!
Någon som har tips på hur man får av låsmuttern av mässing på denna Tapwell blandare? Låsmuttern som håller den keramiska insatsen på plats.
Brukar finnas ett specialverktyg för att lossa dessa. Vanligt att det ingår när man köper en ny insats, annars finns det att köpa. Kolla hos Tapwll helt enkelt

• Gilla
charl_6
  • Laddar…
Jag har kikat på deras hemsida men verkar inte hitta där. Går det att lösa på något annat sätt utan att skada blandaren?

Exempelvis ett sånt här till FM Mattsson

Verktyg för att installera eller justera FM Mattsson blandare.
Skapa konto

C charl_6 skrev:
Jag har kikat på deras hemsida men verkar inte hitta där. Går det att lösa på något annat sätt utan att skada blandaren?
Har inte jobbat på tapwells. Men det ser nästan ut som att kromringen som täcker mässingsmuttern går att lirka loss. Antingen bara rucka eller skruvas loss. Då kanske du kommer åt att sätta dit en hylsa eller nyckel.

Ja jag såg den men verkar ju vara för endast den tillverkaren. Får väl kanske ringa Tapwell.

Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Har inte jobbat på tapwells. Men det ser nästan ut som att kromringen som täcker mässingsmuttern går att lirka loss. Antingen bara rucka eller skruvas loss. Då kanske du kommer åt att sätta dit en hylsa eller nyckel.
Upplevde att den satt hårt men jag ska undersöka det.

Ska nog fanken gå att lossa kromringen i alla fall.

Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Fasen jag är impad av din respons och hjälp. Tusen tack ❤️

• Haha
Tomtom79
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:

• Avtagen kromad duschknopp med en synlig ventil på en vit yta.
    Skapa konto
C charl_6 skrev:
Fasen jag är impad av din respons och hjälp. Tusen tack ❤️
Så lite så, man blir nyfiken ibland bara :)

Lycka till

• Gilla
charl_6
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.