probeb skrev:
Jag kör brand på vanliga området. Varför eget?
Enligt tidigare användare i tråden skulle brand kräva eget område efter firmware senare än 3.1, därför jag funderade om det stämmer fortfarande
 
Kör 3.2.5, och har inga problem i alla fall :)
 
Låter bra, då ska jag börja testa lite med det. Tack ska ni ha:)
 
Jag har en liten fundering angående hur man kopplar in flera manöverpaneler.

Jag har en en expansionsenhet dit jag skulle vilja stjärnkoppla tre stycken manöverpaneler. Jag har tagit bort bygeln för att tillåta stjärnkoppling, men ändå hittar den bara en av manöverpanelerna.

Jag har kopplat från 1A och 1B på centralapparaten till 2A och 2B på expansionsenheten. Från expansionsenheten har jag kopplat en manöverpanel från 1A och 1B och den fungerar. De som jag satt på 3 och 4 lyser upp men hittas inte av centralapparaten. Alla har fått unika ID:n manuellt. Kopplar jag dom i serie, alltså från en MP till nästa och sen till nästa, så fungerar alla.

Några spontana tips?
 
http://www.bewator.com/products/res...63xx_Installation_Configuration_Manual_sv.pdf

Kolla sida 49 och sidorna innan.. :)

3A/B och 4A/B ska bara användas vid slingkoppling, inte vid stjärnkoppling.

Du kan inte koppla som slinga då? med retur från två av manöverpanelerna, för att stanna i den sista.


Annars ska du koppla alla manöverpaneler på 1A/B i expansionsenheten, låtar termineringen sitta kvar i expansionsenheten, samt ta bort termineringarna i manöverpanelerna. Detta är inget som finns som rent exempel i manualen, men som jag tolkar funktionen så bör det fungera.

Central 1A/B till expansion 2A/B i detta fall också.
 
  • Gilla
ingenaning
  • Laddar…
Ah, nu förstår jag bättre. Jag hade faktiskt inte läst de sidor i manualen som du hänvisar till utan endast försökt tyda de enkla instruktioner som följde med manöverpanelerna samt expansionsenheten, och de var inte till så stor nytta.

Tack för hjälpen!
 
Hej. Är det meningen att att röda led:en på manöverpanelen ska lysa i olarmat läge? Har inga fel att isolera och den slocknar när jag larmar på. Någon som vet?
 
Bocka av inställningen "Blinka med röd LED när tillkopplad" under manöverpanelsinställningar så ska du se att den slocknar :)
 
Där satt den ja(y) Tack.
 
B
hej!

Undrar om någon här vet om det går sätta fördröjning på 230v fel? dvs, om strömmen försvinner i 2 sek, så ska det inte larma... har ofta elfel, och larmet går, de ringer, men det har bara vara ett "blink"... tänkte det kanske går sätta in en fördröjning, så det måste vara utan ström i 5 sek eller så innan larmet skickas...

någon som vet? jag försökte kika, men såg inte något direkt där jag skulle kunna ställa detta.
 
Jodå, centralinställningar > systeminställningar > timers, "Nätspänning, fördr." heter värdet du ska ändra :)
 
B
VikHe skrev:
Jodå, centralinställningar > systeminställningar > timers, "Nätspänning, fördr." heter värdet du ska ändra :)
Tackar, och ber om ursäkt... jag måste kanske skaffa glasögon... ;) antar man måste sätta hel minut, det går inte sätta 0.1 min?
 
Haha, det är lätt att stirra sig blind ibland... :)
Jo, bara hela minuter tyvärr, men en minut kan vara ganska lagom ändå.
 
Jag har försökt ansluta några olika generiska ip-kameror till mitt SPC 4320 utan resultat. Centralen får kontakt med kamerorna och rapporterar att de är online men visar inte någon bild.

Jag har provat med upplösningarna 320x240 samt 640x480 med samma dåliga resultat. På statussidan i webgränssnittet står Kamera OK men det syns ingen bild. Båda kamerorna som jag testat funkar utan problem då man testar länken i browsern.

Jag använder den senaste Firmwaren 3.4.5. Någon som har lyckats få igång kameror och i så fall vilken firmware har ni använt?
 
Jag får det att funka med min Dlink DCS 932L under firmware 3.4.5, men bara om jag kör utan användarnamn och lösenord. Kommandosträngen för denna kamera är /image/jpeg.cgi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.