Jag söker personer som har larm (rörelsedetektorer) installerat och har husdjur inne i samband med att larmet är till. Framför allt människor som har katter eftersom dessa rör sig på lite mer höjd än vad hundar gör. (Jag vet att jag inte har lyckats dressera de små djuren och det var inte väntat heller från min sida, men andra tycks fortfarande tro att det går). Har själv provat med ett Jablotronlarm och haft problem och söker nu erfarenheter och lösningar hos andra.
Just nu ligger jag på en trolighet för falsklarm om 100% sett över en arbetsdag.

Det finns husdjursdetektorer med viss intelligens; de räknar ut ungefär hur stort objektet som rör sig är. De är mycket, mycket bättre än detektorer som bara titta på zoner.
De är fungerar väldigt bra, men kostar förstås en slant.
Sug på den här lilla godingen.. ;) :
http://www.extronic.se/pdfmanualer/K980D.pdf

Diverse larmprodukter finns på www.teletecconnect.se under "produkter" sedan "Inbrottslarm" sedan "DSC ir & kombi dtetektorer". Där finns en detektor som heter bravo 6 som jag har satt upp många och dom funkar kanon. Kolla även www.alarmcom.se eller aritech.se. Alla dessa leverantörer är stora i Sverige och i stort sett alla larmfirmor använder dessa leverantörer!
Hejs

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.