Har suttit i några dagar nu och sökt å sökt men hittar kanske bara ett larm som också är riktigt dyrt som lutar åt att ha rätt funktioner. Har läst en hel del trådar här och sett att det finns en hel del påläst folk också
Jag har en lokal där det kommer vara en hel del spring och jag vill inte visa vart larmcentralen kommer sitta genom att gå till den gång på gång för att larma av.
Därför finns behov av en trådlös kodpanel för att larma på och av.
Vidare vill jag att larmet ska reagera direkt och ge mig ett SMS larm när en störsignal skickas. En del larm verkar bara logga det i sig själv, men inte skicka ett larm?!
IR-detektorerna vill jag ha trådbundna.
GSM sändaren vill jag gärna ha en extern antenn till. För att kunna montera en bit bort så att annan störutrustning får låg chans att bita på den om man inte känner till vart den sitter.
Larmcentralen ska absolut inte ge ifrån sig ett ljud när det larmar, bara sirener ska låta.
Kan också tänka mig helt trådlöst larm med trådlös kodpanel, men då måste den kunna reagera Direkt på störsignaler och sms:a mig.
Är det möjligt att störa endast en ir-detektor utan att larmcentralen reagerar?
Ni som har alla larms tekniska specifikationer i huvudet får gärna hjälpa mig i rätt riktning.