Hejsan,

Vi har en del olika problem med våran Landroid WORX M700 och undrar om någon kan guida mig vad vi ska göra.

1. Den åker in i laddstationen men åker vidare, den känner typ inte av att den är i laddstation utan fortsätter köra, se får vi felmeddelande att den ej hittar hem.
2. Det kommer upp "kabel saknas" hela tiden, fast den inte gör det, grävde om med ny kabel förra året för vi tänke att det var glapp, men samma felmeddelande ändå.
3. Ibland så laddar den inte när den står i laddstationen.
4. Förra sommaren så snurrade den bara runt runt runt vid flertalet tillfällen, som att den "vände om" konstant lixom. Har dock ej hänt i år ännu men inte haft igång den mer än 3 gånger.

Vad gör man ? Jag har kontaktat landroid 3 gånger sedan förra sommaren men ej fått svar så känns som ett dött lopp. Kan man lämna in den någonstans, eller är det kanske någon expert här inne som vet vad som kan vara problemet? :)

Kolla status för laddblecken, inte ovanligt att de blir oxiderade/smutsiga. Rengör om nödvändigt med fin smärgelduk/schottesvamp.

Samma sak gäller för kontakterna där begränsningskabeln är ansluten. Kolla kontakterna. Klipp bort gammal kabel och anslut ny frisk ledare.
Ohmmät slingan för exakt besked om status. Resistans bör ligga i området ca.4-10 ohm.

@
M Malinh. skrev:
Hejsan,

Vi har en del olika problem med våran Landroid WORX M700 och undrar om någon kan guida mig vad vi ska göra.

1. Den åker in i laddstationen men åker vidare, den känner typ inte av att den är i laddstation utan fortsätter köra, se får vi felmeddelande att den ej hittar hem.
2. Det kommer upp "kabel saknas" hela tiden, fast den inte gör det, grävde om med ny kabel förra året för vi tänke att det var glapp, men samma felmeddelande ändå.
4. Förra sommaren så snurrade den bara runt runt runt vid flertalet tillfällen, som att den "vände om" konstant lixom. Har dock ej hänt i år ännu men inte haft igång den mer än 3 gånger.

Vad gör man ? Jag har kontaktat landroid 3 gånger sedan förra sommaren men ej fått svar så känns som ett dött lopp. Kan man lämna in den någonstans, eller är det kanske någon expert här inne som vet vad som kan vara problemet? :)
De har 3 års garanti. Du kanske när kvar garanti än(?).

@
M Malinh. skrev:
Hejsan,

Löste det sig? Upplever nu samma sak...

Min åkte också in i laddstationen, men fortsatte vidare.
Efter att jag justerat laddstationen så den är i våg samt sträckan precis innan m.h.a. ett vattenpass och toppdress, så har mina problem försvunnit.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.