4 963 läst · 4 svar
5k läst
4 svar
Laminatgolv i källare, nybörjare
Hej!
Jag har köpt laminat golv och ska lägga detta i min källare i en liten korridor som är ca 3,5m2. Har köpt en rulle underlagsfoam men min fråga är om jag även måste köpa något slags fuktskydd att lägga under?
Underlaget är betong med en plastmatta ovanpå. Plastmattan sitter väldigt dåligt så antar att det bästa är att riva bort den?
Tack för svar!
Jag har köpt laminat golv och ska lägga detta i min källare i en liten korridor som är ca 3,5m2. Har köpt en rulle underlagsfoam men min fråga är om jag även måste köpa något slags fuktskydd att lägga under?
Underlaget är betong med en plastmatta ovanpå. Plastmattan sitter väldigt dåligt så antar att det bästa är att riva bort den?
Tack för svar!
Att lägga icke-ventilerade golv i en källare är i regel en risk konstruktion. Ska det mot förmodan göras så riv bort plastmattan och lägg en kombinerad åldersbeständig plast och stegdämpare så blir det lite mjukare att gå på samt att fukten inte går upp i laminaten. Ett annat alternativ är att lägga en platonmatta i grunden och ventilerade socklar.
http://www.bygghemma.se/utomhus/byg...campaign=pla&gclid=CP71uMX_j9ACFaHOcgod344DKw
Kolla montageanvisninga på denna sida så har du exakt vad som ska göras.
👍👍
Kolla montageanvisninga på denna sida så har du exakt vad som ska göras.
👍👍