Hallå. Behöver köpa spånsug till min klyvsåg och kap/ger såg. Vill inte köpa en för kraftig då det inte används så ofta och att jag inte kommer utöka maskinparken utan vill ha en som funkar bra till dom två maskinerna.
Några förslag?
Några förslag?
Det här är nog mer en fråga för maskinforumet men en bra upplysning kan vara vad det är för spånsugsportar på maskinerna i fråga. Är det typ 35-50mm rör ska du nog ha en grovdammsugare till dem snarare än en spånsug. Kan avråda från julas "spånsug 45l, 1250W", den är skevt konstruerad.
kan inte mer än att instämmaP Pettman skrev:
Jag skulle vilja ha fördröjning så att dammsugaren går 10 till 15 s efter att man släppt sågknappen. Då bör den ta spån som "dyker upp" när man flyttar virket.
För kap och ger-sågen skulle jag helst vilja ha en dammsugare på det vanliga uttaget på maskinen och sedan koppla spånsugen till en större huv. Jag får se om jag får möjlighet att testa på jobbets såg.
För kap och ger-sågen skulle jag helst vilja ha en dammsugare på det vanliga uttaget på maskinen och sedan koppla spånsugen till en större huv. Jag får se om jag får möjlighet att testa på jobbets såg.
Köp en grovdammsugare, på typ jula. Den har som regel ett maskinuttag på sig, där du kan koppla din kap/gir tex. och då startar dammsugaren automatiskt när du startar din såg, vidare går den några sekunder efter du slutat såga. Vilket du efterlyser.