J
Hej
Kan man ”rädda” denna lagerkors (Miele tvättmaskin).
Har inte kunna hitta en ny på nätet så tänkte kanske kan renovera denna.
Han är inte bryten finns några små hål i den.
Finns det nå bra medel som jag kan använda?

• Nötskadat lagerkors för Miele tvättmaskin på betonggolv, med tecken på rost och små hål, diskuteras för renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten lagerkors till Miele tvättmaskin med rostiga partier och små hål, liggande på betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J JRVSKAN skrev:
Hej
Kan man ”rädda” denna lagerkors (Miele tvättmaskin).
Har inte kunna hitta en ny på nätet så tänkte kanske kan renovera denna.
Han är inte bryten finns några små hål i den.
Finns det nå bra medel som jag kan använda?
Har du kollat hos Miele också?

Det finns tyvärr inte någon ny som reservdel utan man måste köpa helt ny trumma komplett, kostade ca 8500:- om jag kommer ihåg rätt.
Min var av på två utan armarna och helt sönderfrätt. Gick inte att reparera utan jag fick tillverka en egen trearmad trummhållare i rostfritt.

• Gilla
JRVSKAN och 1 till
  • Laddar…
Det heter inte lagerkors utan lagerkors är det som sitter bakom trumman som axeln går in i, bara för att förtydliga.

J
G Golf2r skrev:
Det heter inte lagerkors utan lagerkors är det som sitter bakom trumman som axeln går in i, bara för att förtydliga.
Ja ok de skriver så överallt. Jag skulle nämna det trummakors

J
Ja det kan man också göra.
Det går bra med rejällt metalprofil.

Jag var i kontakt med miele och inte ens de visste vad det hette. Fanns inte som reservdel. Det var mycket pill att få till det, men tyckte det var synd att kassera tvättmaskinen bara för att den delen var kass. Det har funnits någon som tillverkat den som reservdel på ebay men kunde inte hitta någon vid tillfället.
Lycka till om du försöker göra egen

J
G Golf2r skrev:
Jag var i kontakt med miele och inte ens de visste vad det hette. Fanns inte som reservdel. Det var mycket pill att få till det, men tyckte det var synd att kassera tvättmaskinen bara för att den delen var kass. Det har funnits någon som tillverkat den som reservdel på ebay men kunde inte hitta någon vid tillfället.
Tack. Jag bytte till en maskin förr åxå en Miele.
Köpte delen i holland. Där finns. Den heter trommelkruis.
Har köpt nu en till är på vägg. Så sen sätta i hop allt. Det är något jobb. Men gjorde det innan.
Med vänlig hälsning,

J
G Golf2r skrev:
Har en till maskin som ska göras. Så nu kan jag tar den nya som exempel typ mått osv.
Inte så svårt att får till en egen. Vi får se. Ska skicka bild när det blir aktuellt. Ha de!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.