Hej
Kan man ”rädda” denna lagerkors (Miele tvättmaskin).
Har inte kunna hitta en ny på nätet så tänkte kanske kan renovera denna.
Han är inte bryten finns några små hål i den.
Finns det nå bra medel som jag kan använda?
Kan man ”rädda” denna lagerkors (Miele tvättmaskin).
Har inte kunna hitta en ny på nätet så tänkte kanske kan renovera denna.
Han är inte bryten finns några små hål i den.
Finns det nå bra medel som jag kan använda?
Det finns tyvärr inte någon ny som reservdel utan man måste köpa helt ny trumma komplett, kostade ca 8500:- om jag kommer ihåg rätt.
Min var av på två utan armarna och helt sönderfrätt. Gick inte att reparera utan jag fick tillverka en egen trearmad trummhållare i rostfritt.
Min var av på två utan armarna och helt sönderfrätt. Gick inte att reparera utan jag fick tillverka en egen trearmad trummhållare i rostfritt.
Jag var i kontakt med miele och inte ens de visste vad det hette. Fanns inte som reservdel. Det var mycket pill att få till det, men tyckte det var synd att kassera tvättmaskinen bara för att den delen var kass. Det har funnits någon som tillverkat den som reservdel på ebay men kunde inte hitta någon vid tillfället.
Lycka till om du försöker göra egen
Tack. Jag bytte till en maskin förr åxå en Miele.G Golf2r skrev:Jag var i kontakt med miele och inte ens de visste vad det hette. Fanns inte som reservdel. Det var mycket pill att få till det, men tyckte det var synd att kassera tvättmaskinen bara för att den delen var kass. Det har funnits någon som tillverkat den som reservdel på ebay men kunde inte hitta någon vid tillfället.
Köpte delen i holland. Där finns. Den heter trommelkruis.
Har köpt nu en till är på vägg. Så sen sätta i hop allt. Det är något jobb. Men gjorde det innan.
Med vänlig hälsning,
Har en till maskin som ska göras. Så nu kan jag tar den nya som exempel typ mått osv.G Golf2r skrev:Jag var i kontakt med miele och inte ens de visste vad det hette. Fanns inte som reservdel. Det var mycket pill att få till det, men tyckte det var synd att kassera tvättmaskinen bara för att den delen var kass. Det har funnits någon som tillverkat den som reservdel på ebay men kunde inte hitta någon vid tillfället.
Inte så svårt att får till en egen. Vi får se. Ska skicka bild när det blir aktuellt. Ha de!
Liknande trådar
-
Inmurningsstos till kaminrör. Hjälp med hur det ser ut i skorstenen.
Ventilation -
Terrasslasyr - nytt lager, slipa eller ta bort?
Altan & Uteplats -
Kullager till salu
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Finns kantfräsar med utbytbart styrlager ?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Ansluta braskamin till skorsten avsedd för oljeledning?
Ved, Pellets, Flis