Jag har en pryl hemma som har ett chassi av plast. Det finns flera försänkta(3cm) hål för skruv, där man fäster de två chassidelarna samman. (Skruven fästs i en stålbygel och inte i den andra chassidelen)

Pga dålig kvalitet så har den försänkta plastkonen där skruven passerar gått sönder, så skruvens skalle har inget gods att greppa tag i.

Jag har två ideer;

- superlimma fast en cylinderformad sak i den försänkta konen, o därmed får skallen nytt fäste. Dock måste jag hitta längre skruv, vilket kan bli en utmaning då skallarna är små. (Hela konen är inte sönder, bara delvis)

- hitta väldigt långa skruv där jag kan sätta en bricka på chassiets utsida.

Har du några tankar om detta?

(Jag kommer inte komma samman chassiet permanent, det måste kunna öppnas ibland. Leverantören till prylen kan inte sälja chassie löst)

• Försänkt skruvhål i plastchassi med spricka, pekas på av ett finger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Jag bryr mig inte om prylar så hade tagit fram.en rulle silvertejp och tejpat skiten.

D
Och vad är det för hemlig pryl, en sån där manick som gör om cirkulär rörelse till linjär kopplat till en stång med ett fäste för fallos?

D Den ofrivillige klåparen skrev:
Och vad är det för hemlig pryl, en sån där manick som gör om cirkulär rörelse till linjär kopplat till en stång med ett fäste för fallos?
Det verkar som du trots allt bryr sig om prylar 😅😅

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.