Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Var bara extremt noga med att kolla hur kabeln är kopplad nu, då felkoppling kan förstöra hela slingan ögonblickligen.
Kolla om det finns någon typ av märkning av kabeln typ "vit rand" eller liknande. Om det finns en vit rand, så finns möjligheten att försiktigt pilla upp den pågjutna kontakten, för att åtminstone veta polariteten. Sedan återstår att hitta en lös kontakt eller att modifiera befintlig kontakt och löda kabeln direkt på stiften.
Lägg in en bild där man ser hur själva "kontaktytan" ser ut, alltså stiften/bläcken/hylsorna. Gärna både på stickkontakten som slets av och på "hålet" i transformatorn. Bilden du har visar bara kontaktens kapsling och "duger" inte för att vi ska kunna föreslå ersättare.C CODE skrev:
Alfredo skrev:
Precis det där hände med min slinga nyligen, jag skalade bara fram kopparledningarna i båda ändarna och lödde ihop dem med lödpenna. Testade åt vilket håll strömmen skulle gå bara genom att prova hålla sladdarna mot varandra när kontakten var inkopplad i väggen, det verkade inte förstöra slingan när jag provade åt fel håll iallafall. Var lite pilligt att inte råka få kortslutning eftersom trådarna sitter så nära varandra, så man får ju vara lite noga och försiktig. Eftersom det inte blir så vattentät när man bara tejpat över med eltejp har jag min kontakt i ett uttag inomhus nu. Har egentligen inte koll på om det är korrekt att göra som jag har gjort, men det fungerar iallfall för mig, nu var det ju bara en vecka sen så vi får se hur länge det håller men ser inte varför det skulle gå sönder.
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden