Satte upp ny gipsvägg i dotterns rum, olyckligtvis blev det en skada längst ner i hörnet på gipsskivan.
Det är ca 3-4 cm från golvet, ca 10 cm från vägg.

Just den delen kommer täckas nästan helt av golvlist så är inte så bekymrad över hur det kommer se ut senare.
Men innan vi tapetserar måste det ju fyllas i på något vis.

Räcker det med att lägga dit spackel+spackelremsa tro ?

Utan bild är det ju svårt att bilda sig en ordentlig uppfattning, men är det bara en mindre skada låter det rimligt med att spackla till det bara.

Nathalie Quist Nathalie Quist skrev:
Räcker det med att lägga dit spackel+spackelremsa tro ?
är det ett lite större skada så kan det var bättre att fylla i med gipsbruk och sen spackel

Bild bild bild!

Om det döljs av sockeln behöver du inte göra något.

Dr Benz Dr Benz skrev:
Bild bild bild!

• Skadad gipsvägg med sprickor och avskalad yta nära ett trälist, omgiven av gipsrester på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Det är såpass stort och djupt så gipsbruk blir bra, vanligt mediumspackel kommer inte att hålla..

• Gilla
Dr Benz och 1 till
  • Laddar…
Om det finns trä bakom kan du även skära bort en rektangel och skruva dit en annan bit gips. Om det ändå täcks av sockeln behöver det inte bli så snyggt, men du får något att spackla mot och stöd till sockeln.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
J J Vos skrev:
Om det finns trä bakom kan du även skära bort en rektangel och skruva dit en annan bit gips. Om det ändå täcks av sockeln behöver det inte bli så snyggt, men du får något att spackla mot och stöd till sockeln.
så skulle nog jag göra. Trist att lämna trasigt bakom sockeln. Det är ju snabbt gjort att såga bort en ruta och lägga i en ny bit gips och sedan skruva och spackla lite.

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Vet inte vad han säger, har tittat lite snabbt utan ljud, men du förstår poängen:

Nathalie Quist Nathalie Quist skrev:
Det är ca 3-4 cm från golvet, ca 10 cm från vägg.
Just den delen kommer täckas nästan helt av golvlist så är inte så bekymrad över hur det kommer se ut senare.
Det på bilden var inte riktigt vad jag såg framför mig när jag läste första inlägget om 3-4 cm......
Skär ut en bit och lägg in en bit gipsskiva.
Skadat hörn med avskalad gipsskiva och bitar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K Kane skrev:
Det på bilden var inte riktigt vad jag såg framför mig när jag läste första inlägget om 3-4 cm......
Skär ut en bit och lägg in en bit gipsskiva.
[bild]
Ja det ser mycket större ut nu när jag ser bilden jag la upp 😅 men det är verkligen inte så stort i verkligheten, sockeln kommer täcka det helt.

Vi har lagt på lite grövre spackel så får vi se hur det torkar . Är ju inget som kommer synas sen, så vi resonerade att vi lika gärna kan testa med det vi har hemma :) blir det inte bra är det bara skära ur och göra om 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.