Hej,

Jag har källarväggar som är i behov av lite kärlek. Föregående ägare har vid renovering av källargolvet rivit av en massa puts på väggarna från golvet och upp - främst vid dörrkarmarna som nu sitter lösa. Det ser rätt trist ut och inte blev det bättre av att jag tejpat karmarna med silvertejp. :(

Källaren är idag fuktmässigt i väldigt bra skick men jag oroar mig för att jag ska fucka upp det genom att applicera dåligt material när jag nu ska börja renovera. Kan man spackla väggen med vanligt spackel? Om inte - vad ska jag använda? Det verkar svårt med puts.

Mvh

• Källarvägg med avskalad puts vid dörrkarmen, silvertejp och sliten yta, bredvid vita plaststolar och rör på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dörrkarm i källare fasttejpad med silvertejp, omgiven av vita kakelplattor och beigemålade väggar. Golv med beige plattor, en sladd och en grön påse syns.
    Skapa konto
  • Dörrkarm i källare fasttejpad med silvertejp, omgiven av synlig avflagad puts och träpaneler.
    Skapa konto
Om dörrkarmen är lös kan du inte fixa det med att lägga nån puts på väggen, den ska fästas först. Ta bort all silvertejp och sen börja med att knacka loss allt som sitter löst. Sen ta nya bilder så man förstår.
Karmen måste fästas i väggen oavsett, inte med silvertejp och inte med puts....🤔👍

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.