1 075 läst · 12 svar
1k läst
12 svar
Länsförsäkringar > Säkra - BRF??
Hej
En mycket konstig sak hände idag när jag hade frågor kring vår BRF's försäkringar hos Länsförsäkringar. De kunde inte svara på en enda fråga utan hänvisade all kommunikation til vår försäkringsmäklare Säkra.
Till saken hör att ingen i brf någonsin haft med Säkra att göra, för ett par månader sedan gick det jättebra att kommunicera med Länsförsäkringar.
Jag vet inte ens om vår försäkring är kvar hos dem då de inte kunde svara på en enda fråga. Vart kom Säkra ifrån? Jag är den enda i BRF som haft kontakt med försäkringsbolaget och jag har aldrig hört om dem förens idag.
Ursäkta svamligt inlägg men är det nån som varit med om liknande någon gång?
Givetvis var de väldigt upptagna på Säkra och skulle återkomma snarast ... vilket de aldrig gjorde.
mvh
En mycket konstig sak hände idag när jag hade frågor kring vår BRF's försäkringar hos Länsförsäkringar. De kunde inte svara på en enda fråga utan hänvisade all kommunikation til vår försäkringsmäklare Säkra.
Till saken hör att ingen i brf någonsin haft med Säkra att göra, för ett par månader sedan gick det jättebra att kommunicera med Länsförsäkringar.
Jag vet inte ens om vår försäkring är kvar hos dem då de inte kunde svara på en enda fråga. Vart kom Säkra ifrån? Jag är den enda i BRF som haft kontakt med försäkringsbolaget och jag har aldrig hört om dem förens idag.
Givetvis var de väldigt upptagna på Säkra och skulle återkomma snarast ... vilket de aldrig gjorde.
mvh
Verkar som att Säkra är er BRF’s mäklare, de är anlitade av er och får betalt av förskringringsbolaget (indirekt en del av er premie).G ginko skrev:Hej
mvh
Jag förstår inte hur de har blivit det, all kommunikation gick tills för några månader sedan via LF.Jonatan79 skrev:
Menar du försäkringsmäklare? Så när någon (gissningsvis långt före jag blev kassör) tecknade försäkringen, gick de via Säkra?
Mvh
Som bollplank vid en skada tex. Innan kontakt med f-bolaget. Mäklaren upphandlar försäkringen med olika bolag om kunden vill, kostar gratis och kan ge sänkt premie.G ginko skrev:
Det är inte så att ni har en ekonomisk förvaltare som har skrivit avtal med Säkra? Så var det i vår BRF. Föreningen anmäler fortfarande skador etc till LF, i vårt fall. Det är fortf de som är försäkringsgivare, och jag är rätt övertygad om att du fortfarande får anmäla en sada hos LF, så länge du har ett nummer. I försäkringsbrevet från Säkra står vårt försäkringsnummer, och det är samma som LF använder. Har ni inget sådant, där det framgår under vilken tidd den gäller etc? Frågor om försäkringen och dess innebörd tas med Säkras rådgivare. Dessa är väl oftast inte så akuta, och det är väl därför de är sega på att svara i semestertider.
Ja så enkelt är det nog. Blir bara lite purken över att ingen kan svara på om vi har en försäkring eller ej som gäller. Det är ju ganska viktigt.J Jocke Best skrev:Det är inte så att ni har en ekonomisk förvaltare som har skrivit avtal med Säkra? Så var det i vår BRF. Föreningen anmäler fortfarande skador etc till LF, i vårt fall. Det är fortf de som är försäkringsgivare, och jag är rätt övertygad om att du fortfarande får anmäla en sada hos LF, så länge du har ett nummer. I försäkringsbrevet från Säkra står vårt försäkringsnummer, och det är samma som LF använder. Har ni inget sådant, där det framgår under vilken tidd den gäller etc? Frågor om försäkringen och dess innebörd tas med Säkras rådgivare. Dessa är väl oftast inte så akuta, och det är väl därför de är sega på att svara i semestertider.
Vi bytte ekonomisk förvaltare vid årsskiftet och den nya har ej fått alla handlingar än så de kan ej se om vi betalat. De gamla (allabrf) tog ofta absurt lång tid att svara på frågor så jag har inte vänt mig dit än, en orsak till att vi bytte bort dem.