Håller på att renovera och vill byta golv. Nu har jag vad som ser ut som ett laminatgolv som är slitet och fult, men golvet är jämnt och stabilt så tänkte lägga nytt ovanpå. Tidigare ägare hade fuskat lite och låtit socklarna sitta kvar när de la dit golvet, och satte istället dit kvartslister för att dölja mellanrummen. När jag tog bort socklarna blev det ett ganska stort mellanrum mellan vägg och golv (2 cm, men nästan 3 cm på vissa ställen). Måste jag fylla i hålen med något innan jag lägger golv ovanpå, eller går det bra att lägga golv som vanligt? Jag vet att man ska lämna lite rum mellan vägg och golv, men 2-3 cm känns lite mycket. Kommer det påverka stabiliteten på golvet om jag lägger nytt ovanpå med ett mindre mellanrum utan att fylla i hålen först?

Vad för golvunderlag behöver jag om jag lägger ett vinylgolv på redan befintligt golv? Är det foam som gäller eller behöver jag något mer? Något annat att tänka på för någon som gör det här för första gången?

Slitet laminatgolv med stort mellanrum mellan golv och vägg där sockeln tagits bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Slitet laminatgolv med borttagen sockel som avslöjar ett mellanrum mellan vägg och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.