Hej,
Har en lite toalett på 2x1 meter bestående av plastmatta + spånskiva och sen antagligen betongplatta. Nu ska plastmattan bort och jag vill byta toa och lägga klinkers.
Har sökt info här på forumet och jag tycker att jag får en bra genemsam bild av tillvägagångssättet.
1. riv bort mattan.
2. lägg på golvgips
3. prima
4. lägg klinker
--Dock så sa en kille på bauhaus när jag frågade där att det bara var att lägga klinker rakt på spånskivan.--- Kan det stämma? trycker man inte ner en massa fukt i och med massan och sen täpper igen?:confused:

Under radhuset har vi en krypgrund som vi inte kommer åt. (osäker på om det gör någon skillnad men risken för kondens som vandrar finns väl som en faktor (eller??)). Grejen är att vi har fått ganska mycket silverfisk under den varma årstiden och det gör mig lite orolig om man "täpper" till ett ev naturligt (men ej avsiktligt) ventilationshål.

Frågan är hur som helst om jag kan köra på bauhaus-killens linje och hoppa över steg 2&3.

Tacksam för kommentarer
Mvh
Nico
 
Jag skulle riva bort spånskivan, jämna till/höja så mycket som behövs med flytspackel och sedan lägga klinkers på det.
 
Det blir nästa åtgärd om ett par tre år, att slå ut väggen intill tvättstugan och göra ett större toalett/tvätt -rum. Då kommer jag oundvikligen att behöva fixa till golvet i nivå med det andra.

Det här projektet hade jag hoppats på att kunna göra imorgon :)
 
Håller med kamy, men om ni ska behålla spånet kan du inte lägga keramik direkt på det. Jag begriper inte varför dessa byggvaruhusmänniskor inte kan ens det absolut grundläggande. Flytspackla eller hellimma golvgips på spånet.
 
Gott!
Då är det taget.. få bränna iväg ikväll och köpa det smidigaste alternativet + en ny toalett..

Har precis bytt den andra toaletten till en snygg IFÖ sign 6860 med en sån där liten ampull för blått vatten+doft i tanken.. kan rekommenderas varmt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.