Jag skall strax påbörja att lägga golv i vardagsrum, hall och kök. Har rivit delar av väggen mellan köket och vardagsrummet (Bakom kyl/Frys) och tänker mig nu att lägga golvet trösklar mellan de tre rummen.
För att det skall bli lättast att få det så "rakt" som möjligt vad tror ni då om att lägga första raden där jag dragit den gula linjen för att sedan lägga golvet åt vardera håll?
För att det skall bli lättast att få det så "rakt" som möjligt vad tror ni då om att lägga första raden där jag dragit den gula linjen för att sedan lägga golvet åt vardera håll?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 755 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 755 inlägg
Klickgolv är normalt bara gjorda för att läggas åt ett håll och rätt besvärliga att lägga "baklänges" så det vill du inte göra över så stora ytor. Skulle tro att man i ditt fall får börja vid vardagsrummets fönstervägg. Tänk på att det blir väldigt stora rörelsemarginaler när golvet blir så brett som tvärs över huset och därmed tjocka socklar för att dölja tomrummen, många tycker att det är fint med tröskellöst men det är en del nackdelar också. En del golvtillverkare har ytterligare krav som måste vara uppfyllda så det är mycket viktigt att noga läsa läggningsinstruktioner och all annan information från tillverkaren.dusty skrev:
Det är ett klickgolv från Kährs https://www.kahrs.com/sv-SE/golv/ek-cornwall
Då låter det helt klart som att jag får tänka om och börja vid fönsterna istället. Tror helt klart jag får satsa på att rita mycket hjälplinjer och låta det ta lite längre tid så jag får en fin övergång mellan rummen.
Då låter det helt klart som att jag får tänka om och börja vid fönsterna istället. Tror helt klart jag får satsa på att rita mycket hjälplinjer och låta det ta lite längre tid så jag får en fin övergång mellan rummen.