Hej! Vi är i renoveringstagen och den här gången står köket i skottzonen. Vi ska riva ut befintligt kök, riva upp golv, isolera om och rikta golvet. Tyvärr så har Bjelin mycket längre leveranstid på golvet (fiskbensparkett, klickstavar) vi tänkt lägga än de ursprungligen angivit, och jag tänker därför att vi först sätter köksstommarna och sen när golvet levererats så lägger vi det med stommarna på plats.

Jag vill bara validera att jag inte tänker heltokigt här, ser inte riktigt vad problemet skulle vara med att göra såhär. Ska tilläggas att vi tänkt sätta dubbelt listband vilket gör att stavarna närmast sparksockeln går längs med stommarna (se bilder).

Detta borde väl inte vara några problem? 🤔

• Illustration av köksrenovering med vita köksstommar och fiskbensparkett under installation. Stommarna går längs med golvets klickstavar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-ritning av köksdesign med inbyggda skåp, vask, spis, och fiskbensparkettgolv, visar placering av köksstommar och golvets riktning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Borde inte vara något problem, men tänk på att lyfta stommarna (lika med parkettens bygghöjd) så att inte golvet när det kommer på plats "sänker" din önskade bänkhöjd.

• Gilla
MasterP och 1 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Borde inte vara något problem, men tänk på att lyfta stommarna (lika med parkettens bygghöjd) så att inte golvet när det kommer på plats "sänker" din önskade bänkhöjd.
Nä själv klart ska de upp lite ☺
Tänker att diskmaskin ställer vi på någon skiva eller dylikt så den kommer upp i höjd så den går att dra ut också. Kyl blir integrerat så inte ett problem där

• Gilla
roli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.