Picapica55 Picapica55 skrev:
Att man har verktyg som fungerar är ingen ursäkt för att importera, frakta över klotet för att sedan sälja verktyg som knappt är engångs. Det är en stor belastning för vårt gemensamma klot.
Varför citerar du mig? Jag har inte skrivit nått om import, frakt och försäljning av verktyg...
Tror inte ditt inlägg hjälper TS eller hjälper TS välja bättre grejor nästa gång.
 
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
121 inlägg senare och du har inte bifogat en länk till produkten i fråga?
 
  • Gilla
Byggahus48 och 3 till
  • Laddar…
Kempa_swe
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
Bara för att en sak är kasst, precis som att säga lägg ner alla elnät i Sverige för jag fick en stöt. De har olika prisklasser, kört med deras grejor som har 10års garanti sen jag började på jobbet 2015 och de var gamla redan då, Inget har pajat. Därimot hade vi en tengtools tång som hände samma med.
 
  • Gilla
Byggahus48
  • Laddar…
Kempa_swe
Picapica55 Picapica55 skrev:
Att man har verktyg som fungerar är ingen ursäkt för att importera, frakta över klotet för att sedan sälja verktyg som knappt är engångs. Det är en stor belastning för vårt gemensamma klot.
Picapica55 Picapica55 skrev:
Att man har verktyg som fungerar är ingen ursäkt för att importera, frakta över klotet för att sedan sälja verktyg som knappt är engångs. Det är en stor belastning för vårt gemensamma klot.
Teng tools är kinesisk och tillverkas i både Kina och Taiwan som också tillverkar andra märken, kamasa tillverkas i i samma fabriker som tillverkar andra märken. Vill man ha ett verktyg som inte fraktas runt jorden får man tillverka det själv.
 
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
Varför köpte du tången? För att den var billig!
Skärpning!!
 
  • Gilla
PNI och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Sluta handla kinaskräpet…
Man får vad man betalar för. (Dum snål)
 
  • Gilla
Byggahus48
  • Laddar…
3 305 skrev:
Är det bara jag som har stört mig på att Biltema café stänger tidigare än övriga Biltemavaruhuset?

Man ser fram emot att kunna avsluta inköpen med en fika och sedan går detta om intet, genom att caféet har bommat igen...
Samma sak på Ikea.
 
F fribygg skrev:
Köp inte skit, de har faktiskt verktyg med 10års garanti som ofta är användbara och prisvärda.
Vad jag vet, så får man inte lämna 10-års garanti i Sverige..
 
  • Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Kaj54 Kaj54 skrev:
Vad jag vet, så får man inte lämna 10-års garanti i Sverige..
Varför inte?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Kaj54 Kaj54 skrev:
Vad jag vet, så får man inte lämna 10-års garanti i Sverige..
Varför skulle man inte få det? Garanti är ett helt frivilligt val och då får dom även utforma det hur dom vill.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
K
Kaj54 Kaj54 skrev:
Vad jag vet, så får man inte lämna 10-års garanti i Sverige..
vadför skulle man inte då det??
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag handlar en hel del på BT, är generellt nöjd, speciellt med verktygen.
Bytte bromsskivor på bilen ifjol, köpte från en större bildelsaffär. De slog sig tyvärr ganska snabbt, så jag reklamerade dem och fick pengarna åter. Monterade i stället skivor från - BT! De håller fortfarande formen...

Men visst har BT produkter som inte håller måttet, jag tycker dock inte att det är så svårt att undvika dessa.
 
K
K Kjell-Anders skrev:
Jag handlar en hel del på BT, är generellt nöjd, speciellt med verktygen.
Bytte bromsskivor på bilen ifjol, köpte från en större bildelsaffär. De slog sig tyvärr ganska snabbt, så jag reklamerade dem och fick pengarna åter. Monterade i stället skivor från - BT! De håller fortfarande formen...

Men visst har BT produkter som inte håller måttet, jag tycker dock inte att det är så svårt att undvika dessa.
[QUOTE="Kjell-Anders, post: 4973831, member:

tydligen så är det väldigt många här i gruppen som inte klart göra en bedömning av verktygen för att undvika dem av sämre kvalitet.
Jag själv är väldigt nöjd med allt jag köpt från biltem
 
  • Gilla
Kjell-Anders
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
Det är nog svårt att få Bahcokvalitet till Biltemapris.
 
  • Gilla
Kjell-Anders
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.