Deras webbshop är ju en av få där man som kund inte kan lägga omdömen om deras produkter, det tycker jag säger en del om Biltema. Jula har ju i många delar ett liknande sortiment och där undviker jag att köpa sånt som fått kasst omdöme av kunder ... och jag är oftast nöjd med det jag köper där. Undrar om inte butikerna tjänar på att få den typen av återkoppling från kund så de kan ta bort helkassa produkter som smugit sig in i sortimentet - särskilt om det gäller billiga saker så orkar man ju inte gå och reklamera.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Biltemas snabbtvingar är i alla fall helt jämförbara med andra billiga snabbtvingar. Samtliga går sönder ganska omgående om man försöker tvinga ihop något... :(
Ett bra exempel. De har bugettvingarna för några tior. Billigt kinaskit. Sen har de snabbtvingar från en hundring och uppåt. De jag köpte tillhör de bästa snabbtvingar jag har.
 
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
Man får vad man betalar för. Köp Bahco-grejer!
 
Anderne Anderne skrev:
Mycket klok tanke. På Julas produkter är det ju en användbar funktion
Det kanske innebär färre kunder om alltför mycket får negativ kritik. Jag kollar bara den negativa kritiken, om det finns och gör en bedömning om den är relevant för mig. Det händer ofta att jag köper någon annanstans.
 
B Bombus pratorum skrev:
Ett bra exempel. De har bugettvingarna för några tior. Billigt kinaskit. Sen har de snabbtvingar från en hundring och uppåt. De jag köpte tillhör de bästa snabbtvingar jag har.
Jag köpte ett gäng Bahco-snabbtvingar (på jula). En av fem var kass. En till är halvslirig. Tyvärr är Bahco inte längre någon kvalitetsgaranti. (Medan meek däremot verkar ha lågkvalitetsgaranti).
 
M
K Knight skrev:
Jag har fått lära mig att första generation av en artikel kan vara riktigt bra.

Efter ett tag när de inser att produkten säljer bra så kan de göra vissa kostnadseffektiva åtgärder så som att välja tunnare plåt osv. Detta resulterar i oftast sämre kvalitét
Gissar att det är grundkurs i företagsekonomi 1.0 eller nått. Finns ett varuhus som varit tv-serie som anammat samma strategi, bland många många andra ska tilläggas.

Beträffande Biltemas verktyg så upplever jag att man många gånger kan finna smarta och lite ovanliga verktyg där som inte erbjuds på andra ställen, eller ja, nu finns ju inte så många alternativ längre. Rena järnaffärer har ju i princip försvunnit idag då konkurrensen är hopplös jämfört med lågprisimportörerna Jula, Rusta, ÖB, Biltema osv.
 
  • Gilla
EvertL
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Jag köpte ett gäng Bahco-snabbtvingar (på jula). En av fem var kass. En till är halvslirig. Tyvärr är Bahco inte längre någon kvalitetsgaranti. (Medan meek däremot verkar ha lågkvalitetsgaranti).
Men var det kanske så att du köpte Bahco budgettvingarna för typ en femtiolapp? De har också rejält stabila tvingar för 300-500 kronor. Precis som jag sa så förväntar folk sig av någon obegriplig anledning kvalitet när de betalar kinapriser.
 
S Silverado55 skrev:
Man får vad man betalar för. (Dum snål)
Ja, eller t.o.m. Dum, Snål och dessutom oskicklig i hantering av verktyg?
TS verkar vara typen som kan ta sig för att skruva en skruv med en kniv, och när kniven då förstörs, klaga på kniven.
 
A
P punci skrev:
Nja; du som ville köpa billigt ! Köp Bahco märket, och du blir nöjd, fast blir minst fem gånger dyrare!
Billigare på sikt
 
B Bombus pratorum skrev:
Men var det kanske så att du köpte Bahco budgettvingarna för typ en femtiolapp? De har också rejält stabila tvingar för 300-500 kronor. Precis som jag sa så förväntar folk sig av någon obegriplig anledning kvalitet när de betalar kinapriser.
Det var kampanj med kinapriser på Bahco-tvingarna så jag köpte ett gäng. De är absolut inte värda normalpris som är det tredubbla.
Förresten den enda riktigt bra snabbtvingen jag använder heter "Quick Grip". De andra kommer inte i närheten. Stanley mfl.
 
Sittställning
S SnyggtJobbat skrev:
Biltema har sitt eget varumärke på allt, vilket gör det svårt att avgöra kvaliteten, man får gå på pris, känsla, erfarenhet, och inte minst eget omdöme. Jula har både egna varumärken, som kan vara utmärkta produkter, men dessutom andra varumärken som finns på marknaden, vad gäller tänger har man Bahco.
Skulle något inte fungera, är det oftast mer beroende på handhavandet än på själva produkten. Och det brukar sällan vara något problem hos någon av dem om man vill reklamera.
Köper man en Dacia så får man en Dacia, vill man ha en Mercedes får man köpa en Mercedes!
Jojo, men vissa saker är samma sak men en annan färg bara. Säkert samma Kina fabrik.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
En del saker på biltema är okej, en del är skit.

En del av "männen" i detta forum gnäller som kärringar, en del är.. män :D
Puss på er!
 
  • Älska
Sittställning
  • Laddar…
J
P peter.linkan skrev:
Skillnaden mellan Jula och Biltema är att Jula vågar ha ett betygssystem på deras produkter, vilket gör att kunderna kan meddela varandra vad som är bra och vad som ska undvikas.
Lite dumt om skillnaden mellan Jula och Biltema är att Jula har ett betygssystem på deras produkter. Då kan man ju lika gärna gå in på Julas direkt, och sen åka till Biltema. Väldigt juste av Jula dock.
 
Biltema rockar fett fett!
 
Jag slutade handla på Biltema på orten här efter att jag fick rapporter från min dotter hur chefen och hennes underhuggare sysslade med management by terror och regelmässigt utnyttjade 6-månaders provanställningar med uppsägning några dar innan provanställningen gick ut.
 
  • Wow
  • Gilla
Bombus pratorum och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.