Ä Äpplesnö skrev:
Min analys är att Biltema hör till de bolag som är minst intresserade av omvärlden och sina kunder. Det handlar bara om att lura på dem så många skit produkter som möjligt, samt rikta in sig på det kundsegment som man enklast kan blåsa.
finns ju en mycket simpel lösning på ditt problem. Du slutar handla där och åker till ett ställe som med större säkerhet (allt är inte slitna biltema. Det ges o tas) säljer saker med kvalitet. Men då får du oxå snällt räkna med att lätta på din plånbok lite mer. Eller ofta ganska mycket mer. Men det verkar det ju vara värt

biltema åker man inte o köper det där borrsettet man tänkt ha för resten av livet så att säga. Man åker dit när man behöver något billigt som kanske inte gör så mycket om det går sönder. Eller som man använder sällan. Eller rent simpla saker som en spade eller något beslag när man ska snickra på altanen (något som bara är en platta med hål i eller annat simpelt). Detta är ju ingen nyhet. Däremot har de ju på vissa verktyg med lång garantitid faktiskt höjt sig lite.

sen kan jag inte påstå att det varit problem med kundservicen vid problem. Inte för mig i alla fall
 
Redigerat:
  • Gilla
Byggahus48
  • Laddar…
torparavgrund torparavgrund skrev:
(Som tillägg tänker jag också säga att jag är för ung för att se Clas Ohlson som en seriös verktygshandlare. Så länge jag kan minnas är det en inredningsbutik som också säljer verktyg och deras egna Cocraft är precis lika smäckigt som grejerna på Biltema och Jula).
Var in på CO för att handla budgetsåg (används mycket sparsamt), noterade att den svensktillverkade cocraftsågen för typ 79kr hade en Bahco-logga präglad i handtaget. Plåten är nog helt ok men handtagets bekvämlighet följer ju priset.
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
girighetens ansikte i denna tråd visar sig. Köper man billigt skall man inte tro att de produkterna håller eller uppfyller kraven som kvalitetsverktyg gör. Skyll er själva och sluta gnäll.
 
  • Gilla
  • Älska
Byggahus48 och 3 till
  • Laddar…
Det är ju ni själva som gör att det fortfarande säljs billig skit. Hade ingen köpt skräpet hade det inte funnits någon marknad för det.
 
  • Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Man får vad man betalar för, det brukar inte vara något problem att reklamera. Finns både bra och dåligt där
 
  • Gilla
Byggahus48
  • Laddar…
Härligt inlägg, här är trådskaparen så jävla förbannad att han handlat på biltema så att han börjar förolämpa andra som handlar där.

Ta bort skiten
 
  • Haha
  • Gilla
TC76 och 2 till
  • Laddar…
Vilken artikel gäller det?

Posta gärna en bild också

vad använde du den till när detta hände ?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
På biltema handlar jag underhållsprylar till bilen, i övrigt basgrejor, hanskar, dunkar, kanske grundfärg..

Detta vet du med ;)
 
  • Gilla
Hmbyggab
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Ja, va det den billiga korven som lockade dig till Biltema?
Varför köpte du inte av deras bättre verktyg med 10års garanti?
Att man har verktyg som fungerar är ingen ursäkt för att importera, frakta över klotet för att sedan sälja verktyg som knappt är engångs. Det är en stor belastning för vårt gemensamma klot.
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 2 till
  • Laddar…
Jag köper nästan bara verktyg på Biltema till mitt jobb. Sämre kvalité än Bosch, javisst, men eftersom mina skruvmejslar aldrig blir använda så mycket att dom hinner slitas ut, då jag glömmer dom med skrämmande regelbundenhet hos mina kunder, så är detta av sekundär betydelse :)
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Kristoffer Jansson Kristoffer Jansson skrev:
Härligt inlägg, här är trådskaparen så jävla förbannad att han handlat på biltema så att han börjar förolämpa andra som handlar där.

Ta bort skiten
Fem kronor för Biltemas varmkorv är för dyrt. Jag skulle skämmas om jag bjöd någon på den skiten, Däremot den grillade är okej och annat i fiket.
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Z Zorn skrev:
Jag har ett skaft, ett par hylssatser inklusive krafthylsor och några skruvmejslar. Jag köper de dyra prylarna och för hemmabruk så duger det. Kobenen är skit, det ser man nästan. Åtminstone efter användning.

Några specialverktyg har jag köpt med såsom kyltrycksprovare och lagerpress. Funkar bra.
Instämmer, köper också Biltemas dyrare hylsnycklar/spärrskaft och andra hylsverktyg, de med 10 års garantin.
Förvånansvärt hög kvalitet på dem, misshandlat dem hårt med diverse mc och bilmekande
Inte behövt reklamera en enda av hylsprylarna än
 
  • Gilla
lindsmik och 2 till
  • Laddar…
E el-maco skrev:
Instämmer, köper också Biltemas dyrare hylsnycklar/spärrskaft och andra hylsverktyg, de med 10 års garantin.
Förvånansvärt hög kvalitet på dem, misshandlat dem hårt med diverse mc och bilmekande
Inte behövt reklamera en enda av hylsprylarna än
Köpte en hylsnyckelsats på Biltema för sådär 40 år sedan. Använder den fortfarande. Har bytt en del hylsor men många håller fortfarande. Jag gillar Biltema!
Kan tillägga att Biltemas arbetsskor är utmärkt bekväma för vardagsbruk hemma i trädgården!
 
  • Gilla
Hmbyggab och 1 till
  • Laddar…
K Knight skrev:
Jag har fått lära mig att första generation av en artikel kan vara riktigt bra.

Efter ett tag när de inser att produkten säljer bra så kan de göra vissa kostnadseffektiva åtgärder så som att välja tunnare plåt osv. Detta resulterar i oftast sämre kvalitét
Absolut, så är det.
Det har man sett på flertalet av deras varor.
Det han man råkat ut för flera gånger genom åren.
K Knight skrev:
Jag har fått lära mig att första generation av en artikel kan vara riktigt bra.

Efter ett tag när de inser att produkten säljer bra så kan de göra vissa kostnadseffektiva åtgärder så som att välja tunnare plåt osv. Detta resulterar i oftast sämre kvalitét
 
Biltema är en stor leverantör för mig. Men visst får man känna på prylarna i butiken innan man beslutar sig för köp.
Verktyg tycker jag har funkat bra. Tex blocknycklar i spannet 32-50mm , där var biltema den enda som erbjöd sådant i prisklass så en vanlig hobbymekare kunde köpa några stycken. I vart fall för nått år sen. 125mm slipskivor 1mm tjocka har funkat mycket bra om man tog den rostfria typen. Det blir en trave varje år.
Jag slipade flera cm av ett betonggolv i pannrummet med biltemas diamantklingor.
Gick åt 2st tror jag. Material för runt hundringen.
Så biltema är många gånger förstahandsval.

Lite roligt att vi faktiskt i yrkeslivet som representant för en stor premiumproduktstillverkare fick uppdraget att utföra en garantiåtgärd. Ibland löser tillverkaren sådant genom att låta återförsäljaren skaffa material lokalt.
Biltema stod med på leverantörslistan vid ett tillfälle.... ett gott beslut för just den produkten var toppklass och löste problemet.
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.