1 020 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Läckande termostat, går den att byta? (70tal)
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 089 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 089 inlägg
Hej!
Nu ikväll började det läcka från en termostat i vårat värmesystem.
Min gissning är att om jag släpper på den där "klämringen" så kommer jag kunna dra ur hela termostaten?
Vad är det för fel vanligtvis, går hela termostaten att byta eller finns det packningar att byta?
Vad har jag för modell på min termostat? Tycker mig inte kunna hitta någon med sån där klämring.
Nu ikväll började det läcka från en termostat i vårat värmesystem.
Min gissning är att om jag släpper på den där "klämringen" så kommer jag kunna dra ur hela termostaten?
Vad är det för fel vanligtvis, går hela termostaten att byta eller finns det packningar att byta?
Vad har jag för modell på min termostat? Tycker mig inte kunna hitta någon med sån där klämring.
Kolla mmas rotbok. De har flest utbytesdelar till olika termostater och dessutom bilder på originaltermostaten.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 089 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 089 inlägg
Tack. Hittade modellen jag ska ha tror jag.L Lasrberglund skrev:
https://www.rinkabyror.se/artikel/mma-rotventil-rfa-490/
Det står dock "glöm inte köpa till termostat" men inte vilken termostat som passar, hur kollar man det?
Nästan säker på att den inte passar rakt av. Anslutningen mot värmesidan verkar vara r15 eller r20 invg och bilden på rinkaby är utvg.
Liknande trådar
-
Jag vill ersätta en äldre honeywell termostat som styr den elektriska centralvärmen till en smart termostat i stället, går det ?
Värme allmänt -
fd läckande garagetak , råspont torka upp ?
Tak & Vind -
Termostat begär värme
Värme allmänt -
Finns det generella garantier gällande läckande tak?
Juridik -
Går det att öka vattentemperaturen från en termostatblandare med ett säkerhetsstopp på 38 grader? Vill ha varmare badvatten.
Badrum