Har platt papptak på garage och förrådsdelen som sitter ihop med huset. Nu har jag sett att det läcker in vatten från taket på garagedelen. Vi hade tänkt bygga om just den platta taksdelen nästa år till sluttande tak. Men tills dess vill jag gärna göra någon snabbfix för att stoppa läckaget.
Vad rekomenderas som man kan göra själv omgående? Någon tätningsmassa som man kan kleta på på taket där man ser att läckaget kommer ifrån?
Vad är bäst att använda när taket vid denna årstid är typ konstant fuktigt.
Vad tror ni om något sånt här?
Vad rekomenderas som man kan göra själv omgående? Någon tätningsmassa som man kan kleta på på taket där man ser att läckaget kommer ifrån?
Vad är bäst att använda när taket vid denna årstid är typ konstant fuktigt.
Vad tror ni om något sånt här?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.bauhaus.se/tatningsmassa-svart-5lA Ace83 skrev:
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 314 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 314 inlägg
Om taket ändå ska byggas om senare kanske man lika gärna kan omfamna läckaget istället för att bekämpa det. Dvs, borra upp en hål där vattnet tränger in, sätt i ett rör och ställ en hink/tunna under. OBS! Otestat och jag tar inget ansvar för om det inte fungerar som avsett.
Nja inget jag är sugen på att göra just nu.Magnus E K skrev:
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 927 inlägg
Mitt garage/förråd låter väldigt lika och läckte sommaren 2018. Vi la på ett par liter av någon liknande produkt som värmdes först. Jag la massan över pappens skarvar och det har hållit sedan dess.