23 829 läst · 15 svar
24k läst
15 svar
Läckande Ifö Sign?
Sida 1 av 2
Kopplade in dasset igår och allt gick bra, när man väl listat ut längden på avlopp och matningsrör enligt den något knapphändiga instruktionen var det enkelt att få ihop det.
Dock har jag ett problem, tanken verkar överfyllas, vad jag har förstått sitter det ett överfyllnadsskydd i mitten av kolven som stänger bottenventilen.
flottören till tillvattenventilen och detta överfyllnadsskydd verkar sitta på så lika höjd att flottören inte kan stänga tillvattnet ordentligt och efterhand vattnet rinner ut i skålen fylls det på i tanken.
Nu kikade jag inte närmare på det då det var sent igårkväll men är det någon som vet om detta problem kan avhjälpas genom att flytta ner flottören några mm?
Då borde ju tillvattenventilen stoppa innan vattnet når överfyllnadskanten.
Och går det att flytta flottören på en Ifö Sign?
Dock har jag ett problem, tanken verkar överfyllas, vad jag har förstått sitter det ett överfyllnadsskydd i mitten av kolven som stänger bottenventilen.
flottören till tillvattenventilen och detta överfyllnadsskydd verkar sitta på så lika höjd att flottören inte kan stänga tillvattnet ordentligt och efterhand vattnet rinner ut i skålen fylls det på i tanken.
Nu kikade jag inte närmare på det då det var sent igårkväll men är det någon som vet om detta problem kan avhjälpas genom att flytta ner flottören några mm?
Då borde ju tillvattenventilen stoppa innan vattnet når överfyllnadskanten.
Och går det att flytta flottören på en Ifö Sign?
Kolla under rubriken "Service av armatur":
http://www.freshwc.se/public/mb_files/14/26735/36-06-2-95229.pdf
http://www.freshwc.se/public/mb_files/14/26735/36-06-2-95229.pdf
Tack för tipset!,
satt faktiskt precis och studerade instruktionen till systemet och upptäckte även där att jag kan flytta hävarmen på flottören, grejerna är ju helt nya så det vore ju fan om packningar och annat är kass.
Hoppas att det hjälper bara
satt faktiskt precis och studerade instruktionen till systemet och upptäckte även där att jag kan flytta hävarmen på flottören, grejerna är ju helt nya så det vore ju fan om packningar och annat är kass.
Hoppas att det hjälper bara
Toahelvetet rinner fortfarande!, flyttade upp hävarmen till flottören ett snäpp och ventilen verkade då stänga helt och jag trodde allt var frid och fröjd, men toan rinner trots detta upptäckte jag i går kväll, har inte kollat närmare om det fortf beror på tilloppsventilen eller om det är något annat som släpper ut vatten..
Hur gäller garantier gällande sånt här?
Hur gäller garantier gällande sånt här?
Snackade med butiken och de sa att Ifö själva vill kolla på sånt här så de skulle skicka ut en Ifösnubbe hem till mig så de kunde ta en titt.
Det känns ju bra, är själv lite rädd för att man ev. måste byta något som innebär att jag måste riva väggen *glp*
Det känns ju bra, är själv lite rädd för att man ev. måste byta något som innebär att jag måste riva väggen *glp*
Moderator
· Stockholm
· 52 379 inlägg
Det är meningen att allt som kan behöva bytas skall gå att byta. Det går att montera ur hela paketet med packningar etc. Undrar om det kan vara så att det paketet inte sitter ordentligt på rätt plats? Där finns ett par snäpplås för det.
Skall själv installera en sign här hemma om ett par veckor hoppas jag.
Skall själv installera en sign här hemma om ett par veckor hoppas jag.
Det läcker ju inte utanför, rören som går in i skålen har jag kontrollmätt 120ggr innan jag kapade dem så det är 100%, det är i skålen det läcker eller rinner.
Har själv haft uppe hela paketet, är ju hyfsat lättmekat med snäppfästen och sådant som tur är, och som väl är kan jag nå allt uppifrån.
Har själv haft uppe hela paketet, är ju hyfsat lättmekat med snäppfästen och sådant som tur är, och som väl är kan jag nå allt uppifrån.
Vi hade droppproblem me dvår vägghängda IFÖ. Visade sig att den moterats lite fel, det är nått plaströr som tydligan skall monteras i stolen o sättar upp på väggen....om man sätter plasröret i väggen och sätter på stolen droppade det, int eom man gjorde tvärtom. .... Hokus pokus...
Dr.L skrev:
? vad menar du nu?
Vad skulle en rörmokare göra annorlunda när han sätter upp den än vad jag gjort?, det är ju inuti elementet som något är kajko, det är inget fel på installationen.
Och jag har inte lagt ut en krona hittils heller, den är ju ny så jag förutsätter att det är garanti på prylarna.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
du har inte sett tråden där rörmokaren glömt dra åt huvudvattenledningen i ett älvsbyhus? (om det är något hus där det inte lär vara hempulat så är det väl just älvsbyhus)Dr.L skrev: