Läckage från diskmaskinen…som tur var var vi på plats och märkte det…tråget under maskinen fångade inte det då det var själva avloppsslangen som läckte Hushållspapper används för att torka upp en vattenläcka under ett handfat med synliga rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
VVS-installation med kopparrör, avloppsrör, flexibel slang och ett eluttag under ett skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en vit vägguttagsinstallation med anslutna kablar och avloppsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elledning ansluten till elcentral med grå slang och korrekt införingsmuff.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite läskigt att den faktiskt bara ”sprack” av sig självt…frågan är om det ”bara” är att byta den och köra på? Gissar att för att få loss den ände som sitter i maskinen måste jag först lossa slangen för vattentillförsel? Och montera ny. Men om den börjar läcka igen denna är 9 år gammal….känns ju inte helt safe. Borde kanske byta vattenslangen oxo…
 
A
Byt du avloppslangen det räcker
 
Se till att avloppslangen är uppfäst ordentligt under bänkskivan så blir det inte så stor påfrestning i böjen.

Intressant lösning på tätningen av avloppet från vattenlåset föresten :)
 
L lordi skrev:
Se till att avloppslangen är uppfäst ordentligt under bänkskivan så blir det inte så stor påfrestning i böjen.

Intressant lösning på tätningen av avloppet från vattenlåset föresten :)
Ja det är inte min design…..men den håller nog
 
S sepani skrev:
Ja det är inte min design…..men den håller nog
Det följer ofta med en bygel som är till för att hänga upp slangen med. Som ett uppochnedvänt U med ett hål för en skruv.
 
A
Dessa slangar går sönder i böjjar alldeles av sig själva.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.