Hej, när vi sätter på vattnet utomhus så ser det ut så här. Är det något man som icke-vvs:are kan laga och i så fall hur?

Tacksam för alla svar!

MVH

Düsseldorff
Dags att byta spindel. Det är enkelt. Beställ en ny till din kranmodell, ta ur nuvarande spindel och i med den nya. Det tar 5 minuter.

• Gilla
SMZ och 1 till
  • Laddar…
Grymt, vet du vad för spindel man ska beställa? Antar att man stänger av vattnet, skruvar av kranen och byter spindeln?
2:a eller ej så är det super, då vet jag iaf vad jag ska beställa!

Är det lättare att byta hela utkastaren?

Ja, stäng av vattnet. Sen sitter det en liten insex-skruv. När du lossat den kan du dra ut spindeln. Skitenkelt. Tar 5 min som Dusseldorf skriver.

• Gilla
SMZ
  • Laddar…
Kanske dum fråga men jag ser att man kan köpa en spindel hos ahlsell men där behöver man ha ett registrerat företag, kan man köpa sånt här privat på något sätt? Bor i Uppsala

D Dingdoong skrev:
Kanske dum fråga men jag ser att man kan köpa en spindel hos ahlsell men där behöver man ha ett registrerat företag, kan man köpa sånt här privat på något sätt? Bor i Uppsala
Ja där lär du inte få ut nåt men Bauhaus och liknande ställen brukar ha dylikt hemma.

Följer upp med en något svårare fråga kanske. Hur stänger man av vattnet till vattenkastarern? Ser inte ut att finnas något sätt att göra det på, måste man på något sätt stänga av vattenpumpen eller är jag blind?

• Installation med rörgenomföring, vattenledningar, pump, och anmärkningar: "vattenkastare", "egen brunn pump". Rött ljus bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
SMZ
stäng av inkommande vatten till huset.

Är det något speciellt man ska tänka på innan man stänger av vatten till huset? Typ att det är nåt spec med egen brunn och vattenpump eller är det bara att stänga av?

SMZ
Det är bara att stänga av huvudkranen och sedan göra jobbet du vill ha gjort. Använd inte diskmaskin/tvättmaskin under tiden

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.