Upptäckte idag att golvvärmefördelaren har börjat läcka vid en av ventilerna. Av allt att döma så är det en gammal läcka som har kommit tillbaka efter några år utan problem.
Hela golvvärmefördelaren är ett hopplock med tveksam montering som ska göras ordning under nästa år i samband med att vi renoverar badrummet.
Försökte identifiera vad det är för tillverkare på dessa prylar utan att bli mycket klokare. Vågar inte dra för mycket i grejerna heller med tanke på hur det är monterat. Vattnet kommer fram under en av ventilerna så misstänker det nånstans i den som det kommer fram nån droppe vatten i minuten. Sitter det packningar i dessa som man kan byta själv eller är det bara att ringa till närmaste rörmokare direkt i morgon?
Hela golvvärmefördelaren är ett hopplock med tveksam montering som ska göras ordning under nästa år i samband med att vi renoverar badrummet.
Försökte identifiera vad det är för tillverkare på dessa prylar utan att bli mycket klokare. Vågar inte dra för mycket i grejerna heller med tanke på hur det är monterat. Vattnet kommer fram under en av ventilerna så misstänker det nånstans i den som det kommer fram nån droppe vatten i minuten. Sitter det packningar i dessa som man kan byta själv eller är det bara att ringa till närmaste rörmokare direkt i morgon?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Läcker det i själva anslutningen eller kommer vattnet från att det läcker runt piggen? Jag hade problem med att mina ventiler läckte vatten i själva piggen, förmodligen slitna tätningar. Bytte ventilerna och problemet försvann.
Jag har inte vågat lossa något ännu men jag misstänker också slitna tätningar. När man ändrar termostaten så ventilen rör sig droppar det något mer. Men det är nog ungefär en droppe i minuten som kommer.L Leafy skrev:
Tänkte ringa vvs-firman här och se om de kan lösa det lite snabbt så det i alla fall håller till sommaren.
Det var samma som jag hade, inga mängder men det fyllde upp adaptern för ställdonet så jag fick torka upp då och då.O OskarJ skrev:Jag har inte vågat lossa något ännu men jag misstänker också slitna tätningar. När man ändrar termostaten så ventilen rör sig droppar det något mer. Men det är nog ungefär en droppe i minuten som kommer.
Tänkte ringa vvs-firman här och se om de kan lösa det lite snabbt så det i alla fall håller till sommaren.
Är inget stort jobb så är du lite händig löser du det själv relativt snabbt
Det ser relativt okomplicerat ut så största haken är att få tag i rätt delar.L Leafy skrev:
Har inte lyckats identifiera nån tillverkare på annat än cirkulationspumpen men nån här kanske vet vad man ska titta efter?