Tjena!

Jag vill på något sätt få inredning till mitt köksskåp som går att dra ut för att se allt innehåll (dvs som en vanlig låda, fast i ett skåp). Har både svårt att veta vad jag ska söka på och att ta reda på om eventuella träffar faktiskt passar i skåpet.

Köksskåpets innermått: bredd 27 cm, djup 56 cm (3 hål med 24 cm mellan hålen), höjd 70 cm (effektivt cirka 60 cm eftersom dörrarna fäster uppe & nere)

Jag hittade Ikeas Maximera för 30 cm, men den verkar tyvärr vara för hög. Söker nåt liknande, fast det kan vara enskilda lådor istället för ett helt vertikalt paket.

Några tips?

Bild!

• Gilla
Bono_R
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Bild!
Ja en bild underlättar alltid!

Visa bilaga 706967

BirgitS BirgitS skrev:
Åtminstone Marbodal har lådor till 30 cm breda skåp: [länk]
Men du får antagligen modifiera stommarna genom att göra hål där lådorna kräver att det finns hål.
Precis något sådant jag är ute efter, men mitt skåp har innerbredd på cirka 27 cm. Är det kört då, eller menar de en ytterbredd på 30 cm?

• Öppet vitt skåp med mätningar, stenbänkskiva ovanpå, fästbeslag på dörren, trägolv, enkel interiör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
BirgitS
Ytterbredden, skåpstommens bredd.

Sen får du kolla upp med Marbodal (eller vilken tillverkare du väljer) att innermåtten stämmer. Det går ju bra om ditt skåp är lite bredare invändigt än vad lådan är bred för det är lätt att göra innerbredden mindre genom att sätta dit något på skåpstommen.

Har du kollat om det någonstans finns någon märkning som avslöjar vilket företag som har tillverkat skåpen?

Ser inte lätt ut.
Sök på expanderbeslag.

Det är lättare än man tror att snickra egna lådor än man tror.

J Jacob. skrev:
Tjena!

Jag vill på något sätt få inredning till mitt köksskåp som går att dra ut för att se allt innehåll (dvs som en vanlig låda, fast i ett skåp). Har både svårt att veta vad jag ska söka på och att ta reda på om eventuella träffar faktiskt passar i skåpet.

Köksskåpets innermått: bredd 27 cm, djup 56 cm (3 hål med 24 cm mellan hålen), höjd 70 cm (effektivt cirka 60 cm eftersom dörrarna fäster uppe & nere)

Jag hittade Ikeas Maximera för 30 cm, men den verkar tyvärr vara för hög. Söker nåt liknande, fast det kan vara enskilda lådor istället för ett helt vertikalt paket.

Några tips?
Jag rekommenderar pellycomp utdragsbarhylla som finns i 3 varianter för kryddor, källsortering eller rengöring.
https://www.pellycomp.se/en/products/kitchen/utility/clean-polish-togo/

Jag har den tredje varianten.
Ett öppet skåp med städprodukter och en disktrasa, inbyggd belysning, i ett modernt kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.