Hej.

Jag tittar på lådexpansioner till kökslådor, till mitt 50-talskök som jag håller på att renovera. Jag har kollat BLUM tandem på Teofils men har också fått tipset att köpa IKEAs variant för att den är billigare. Någon menade att det är BLUM som tillverkar den(?) Det jag hittar när jag söker på IKEAs sida är lådan Maximera, (där man verkar behöva köpa hela lådan och inte bara beslaget).

https://m2.ikea.com/se/sv/p/maximera-lada-lag-vit-00221445/

Min fråga är helt enkelt; funkar IKEAs expansionsbeslag (maximera) till egna trälådor? Är det någon som har erfarenhet/kunskap om dessa som kan delge sina tankar/tips?

Tack på förhand!

• IKEA Maximera låg vit kökslåda med glidskenor på en produktwebbsida, priset 199 kr visas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har byggt kökför ca 8 år sedan, delvis med beslag från IKEA. Då kunde man köpa bara beslagen, samma som Blums billigaste. Man kunde komplettera med detaljer från Theofils vid behov.
Gjorde en del nya skåp med lådor i köket för ett par år sedan, då stämde inte IKEAS grejor med Blums och man kunde bara köpa kompletta lådor. Valde därför att göra alla inköp från Theofils

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.