C
GK100 GK100 skrev:
Eventuella synpunkter på nollbrytningen faller ju vid fyrpoligt utförande i den delen och om man lämnar delar av låsningen kring just konventionell JFB där det är betydelsefullt är det mindre så i laddboxfallet.
Så är det ju, men det är å andra sidan precis så Easee argumenterar kring sina brister - att de är betydelselösa i det aktuella sammanhanget.
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…
Jag hittar absolut ingenting sakligt och vederhäftigt i den artikeln.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Patrik V.
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag hittar absolut ingenting sakligt och vederhäftigt i den artikeln.
En förutsättning för att få en bild av det hela, är givetvis att du läser de fyra-fem artiklar som är anknutna till den länkade artikeln. Jag kan inte hjälpa dig med allt.
 
De är bakom betalvägg, och dessutom har jag läst "originalen", dvs elsäkerhetsverkets dokument.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 5 till
  • Laddar…
Patrik V.
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
De är bakom betalvägg, och dessutom har jag läst "originalen", dvs elsäkerhetsverkets dokument.
Så vad är du ute efter att få veta då?
 
  • Haha
MrJay
  • Laddar…
Vad du vill lyfta fram i artikeln.
 
  • Gilla
ClasseClas och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Patrik V. Patrik V. skrev:
En förutsättning för att få en bild av det hela, är givetvis att du läser de fyra-fem artiklar som är anknutna till den länkade artikeln. Jag kan inte hjälpa dig med allt.
Hur tänker du när du förväntar dig att alla här skall läsa sådant du länkar till som är bakom betalvägg?
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
D
Nissens Nissens skrev:
Hur tänker du när du förväntar dig att alla här skall läsa sådant du länkar till som är bakom betalvägg?
Jag har läst den, tillför inget nytt, en blandning av vad-var-det-jag-sa och iakttagelser i retroskopet.
 
Nissens
D djac skrev:
Jag har läst den, tillför inget nytt, en blandning av vad-var-det-jag-sa och iakttagelser i retroskopet.
Den? @Patrik V. hänvisade till de 4-5 artiklar som är länkade i den första artikeln. De är de 4-5 artiklarna vi inte når utan att betala…

Se meddelande #229
 
Patrik V.
Nissens Nissens skrev:
Hur tänker du när du förväntar dig att alla här skall läsa sådant du länkar till som är bakom betalvägg?
Helt och hållet upp till var och en hur de vill göra eller vad man väljer att använda sig av, när man surfar. Helt klart, är att det är ett förbud mot Easy i hela Europa och att de måste åtgärda samtliga sålda laddare. Det är inte så himla knepigt att ta till sig av den information som visar på det.
 
Patrik V. Patrik V. skrev:
Helt klart, är att det är ett förbud mot Easy i hela Europa och att de måste åtgärda samtliga sålda laddare.
Det är inte alls klart att det är så ÄNNU.
 
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Patrik V. Patrik V. skrev:
Helt och hållet upp till var och en hur de vill göra eller vad man väljer att använda sig av, när man surfar. Helt klart, är att det är ett förbud mot Easy i hela Europa och att de måste åtgärda samtliga sålda laddare. Det är inte så himla knepigt att ta till sig av den information som visar på det.
Det är absolut inte klart med något förbud mot Easyys laddboxar i hela Europa ännu. Sveriges beslut gäller för Sverige, men standarden är samma i resten av EU/EES så det borde vara en tidsfråga innan det blir så.
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det är inte alls klart att det är så ÄNNU.
Alla EES-länder är skyldiga att följa samma regler och får inte ha egna handelshinder eller -fördelar. Så inom en viss tidsfrist måste de antingen följa elsäkerhetsverkets beslut eller försöka få det hävt genom att presentera egna utredningar som visar att slutsatserna är felaktiga.
 
  • Wow
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Alla EES-länder är skyldiga att följa samma regler och får inte ha egna handelshinder eller -fördelar. Så inom en viss tidsfrist måste de antingen följa elsäkerhetsverkets beslut eller försöka få det hävt genom att presentera egna utredningar som visar att slutsatserna är felaktiga.
90 dagar var det någon som skrev i någon av de andra trådarna på samma ämne, går inte i god för äktheten i det uttalandet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.