177 läst · 5 svar
177 läst
5 svar
Kyl/frys kyler inte
Vi har en samsung kombinerad kyl/frys som slutat kyla, kompressorn låter och blir varm men ändå ingen kyla. Den är 10år gammal. Nu undrar samsung om vi vill betala 1250kr för en felsökning och ev kostnadsförslag, någon som vet om det är lönt? Är det som på bilar att gasen kan ha läckt och behöver fyllas på eller det gör man inte?
Att hålla endast 10år på så dyra produkter tycker jag är dåligt , kostade nog 20 000kr som ny.
Kan få en ny likvärdig LG "side by side" för 12 000kr som känns lite lockande.
Att hålla endast 10år på så dyra produkter tycker jag är dåligt , kostade nog 20 000kr som ny.
Kan få en ny likvärdig LG "side by side" för 12 000kr som känns lite lockande.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 039 inlägg
Inget svar på din fråga men om du ska byta skåp, ska du inte titta på ett Siemens exvis ? Samsung/LG är inte toppen på att tillverka vitvaror tyvärr. I all välmening.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 845 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 845 inlägg
Låt bli att köpa Samsung är en bra början. Varför skicka pengarna till Sydkorea när de ändå inte håller någon särskilt bra kvalitet, särskilt inte gällande vitvaror.
LG är bättre, men varför tar det emot att handla från Europa där vi bor och arbetstillfällena behövs?
Det låter som gasbrist, ja, eftersom kompressorn går utan att det blir kallare i skåpet. Ingen kyla alls i någon del? De flesta moderna skåp har fläktar på olika ställen, stannar de så fungerar inte heller skåpet som det ska. Inte varit några missljud?
LG är bättre, men varför tar det emot att handla från Europa där vi bor och arbetstillfällena behövs?
Det låter som gasbrist, ja, eftersom kompressorn går utan att det blir kallare i skåpet. Ingen kyla alls i någon del? De flesta moderna skåp har fläktar på olika ställen, stannar de så fungerar inte heller skåpet som det ska. Inte varit några missljud?
I InsidersUnited skrev:
Det är helt enkelt en prisfråga, skall vi ha motsvarande från siemens är bästa pris idag 30 000kr och nästan tre gånger så mycket är rätt saftigt även om den skulle hålla dubbelt så länge men det är frågan om den är så.MultiMan skrev:Låt bli att köpa Samsung är en bra början. Varför skicka pengarna till Sydkorea när de ändå inte håller någon särskilt bra kvalitet, särskilt inte gällande vitvaror.
Så nej jag är inte alls emot att vara patriotisk och köpa europeisk utan det tilltalar mig mycket, men just nu, dåligt tajming med att vi för en månad sen reparera värmepumpen för 10k och även annat vvs-fix för 10k ......att lägga 30k på kyl och frys nu skulle svida enormt.
Försöker googla de olika tillverkarnas garantier men det är verkligen hållt i det dolda , Asiaterna har 10år på själva kompressorn annars är det nog 24månader i övrigt , Siemens kan jag inte hitta vad de har för garantier, garantierna bör ju återspegla kvaliten tycker man.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 039 inlägg
Lobba in frugan lite försiktigt att "french doors" är det nya svarta och köp den här exvis ) eller bara kom hem med den och ta striden efteråt =) 16200 kr
https://www.elgiganten.se/product/v...-french-door-kylfrys-kf96nvpea-rostfri/498122
https://www.elgiganten.se/product/v...-french-door-kylfrys-kf96nvpea-rostfri/498122
Tanken var god , men vi har fast ansluten vatten och ismaskin idag och det vill hon behålla, ja hon använder den ofta så inte helt fel. Får se vad jag kan hitta påI InsidersUnited skrev: