Göran.W
Hej har någon erfarenhet av Greenworks batteri maskiner som jula säljer.
Är det något att ha.
 
Hur gick det?
Jag har en lövblåsare och en trimmer, 24V. Trimmern tycker jag är mycket bra, mycket bättre än jag förväntade mig. Det är bra sprutt och man kan gå på ganska hårt om man vill. Lövblåsaren är givetvis värdelös på att blåsa löv (man får inte 3000W ur ett batteri) men utmärkt för att sopa bort gräsklippet från trimmern och att städa garage etc. :)
 
j.f.s
Har en Greenworks 40v gräsklippare som vi klippte förra tomten med. Inte mer än 400kvm men den tog hela gräsmattan på en laddning. Har dock inte dragit fram klipparen i år och ytorna den kommer få klippa i år är minimala då en åkklippare hämtas idag.
 
Hade en Bosch AHS 48 LI men bytte till en Greenworks 24V häcksax med roterbart handtag.
Oerhört mycket bättre fart på svärdet på Greenworks! Batteriet håller längre också.

Olika generationer av Greenworks batteri tom 2013 vs 2014 kan moddas så att batterier från nya 24V passar även i gamla 24V.

Greenworks balanserar dessutom cellerna i batteripacket vid laddning vilket inte Bosch gjorde!
 
trattalask
Jag har en greenworks häcksax och en trimmer, båda 24v. Trimmern är jag nöjd med, funkar utan anmärkning. Häcksaxen är jag toknöjd med. Köpte ett extra batteri för att kunna klippa häcken utan avbrott. Detta visade sig onödigt eftersom jag tröttnade innan batteriet. :) Häcksaxen är välbalanserad och lätt att jobba med. Hur prylarna håller i längden vågar jag dock inte svara. Känns väl som en grön bosch i kvalitén, på ett ungefär. :)
 
Göran.W
Maskinerna funkar väl men batterierna lämnar mycket att önska.
Mitt ena havererade efter mindre än 50 laddningar.
När man öppnade det fann man billiga kina celler :(
Som vanligt man får vad man betalar för.
 
Göran.W
Jahapp där havererade motorsågen :(
Hela infästningen till klingan lossnade pga knäckta plast detaljer så nu åkte motorsåg nr 2 fram.
Får se hur länge den håller.
Iom detta har jag en helt ny och oanvänd 24 volts laddare till salu om någon är sugen så lämna ett bud på den.
 
I mitt batteri från 2014 av typ "enhanced battery" var det riktiga celler. Tycker det är bättre sprutt i det än det gamla. Har laddat betydligt fler än 50 ggr då jag bl.a. kör lövblåsaren för att torka bilen efter tvätt. Den är inte snäll mot batteriet, tömmer ett batteri på några minuter.

Vad är det för såg du har?
Elkedjesågen 24V för 1500kr?
 
Är fortfarande grymt nöjd med häcksaxen, den har fått slita hårt nu i höst.
 
Göran.W
Japp den sågen fast jag gav inte det priset utan köpte en massa maskiner och sålde en del så 2 sågar med 2 laddare och 2 batteri slutade på knappa tusen kronor.
 
Okej, bortsett från att den är trasig, är den något att ha tycker du?
Gick den sönder "av sig själv" eller har du pressat den hårt?
 
Göran.W
Om vi säger som så att svärdsfästet är fastsatt med 3 skruvar i plast chassit.
Hur ska det kunna hålla i längden.
 
  • Gilla
Fran_s
  • Laddar…
Är ni fortfarande nöjda så här några år senare?
Funderar på Ryobi 18V men kanske greenworks är bättre?
 
Använder häcksax två ggr per år, trimmern varje vecka på sommaren och lövblåsaren sporadiskt. Funkar fint. Ett av batterierna är lite slöare.
Ryobi och Greenworks trimmer är samma. Samma trådrullar passar.
 
martin43 martin43 skrev:
Använder häcksax två ggr per år, trimmern varje vecka på sommaren och lövblåsaren sporadiskt. Funkar fint. Ett av batterierna är lite slöare.
Ryobi och Greenworks trimmer är samma. Samma trådrullar passar.
Men greenwork är 24 eller 40v?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.