Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag och maken har nyligen flyttat in i vårt nyinköpta hus. Huset är 170kvm och är byggt 1970 med en tillbyggnad gjort 80. Bägge delarna står på krypgrund. Ingen lucka finns till grunden men besiktningsmannen har tagit bilder och fuktmätt genom ventiler. Enligt honom ser grunden mycket fin ut, ingen påväxt och plast på marken. Fuktkvot 14% uppmättes i bjälklag/blindbotten. Besiktningen gjordes i mitten på mars. Trots att besiktningsmannen ansåg att grunden såg fin ut så rekommenderade han en avfuktare (något som hans företag självklart kunde fixa).
Nu till mina funderingar, när jag luktar vid ventilerna kan jag känna lite källarlukt, absolut inte mögeldoft men typ lite källare. Är detta ett tecken på att något är fel? Vi känner ingen lukt i huset. Jag har även haft nere en fuktmätare och den låg sist på 71% i luftfuktighet och 14 grader varmt. 29 grader ute. Är detta för fuktigt?
Hur tycker ni att vi ska göra för att ta hans om vår krypgrund på bästa sätt? Personligen tycker jag att det känns lite overkill att sätta inte en avfuktare det första man gör. Gräva ut runt huset och lägga grus, är det en bra första åtgärd? Jag lägger inte lite bilder på grunden så kan ni väl säga vad ni tycker.
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "krypgrundsavfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Jag antar att det var Anitcimex som besiktade? Dom försöker alltid lura på kunden deras överprisade avfuktarlösning vare sig det behövs eller inte.
Sätt in några trådlösa fukt-/temperaturmätare där nere och håll koll under ett år så vet du sen om något eventuellt behöver göras.
Sätt in några trådlösa fukt-/temperaturmätare där nere och håll koll under ett år så vet du sen om något eventuellt behöver göras.