Innan jag kopplar in tänkte jag kolla så de blir rätt och riktigt. Jag kan bara anta att nollan skall sitta i X markeringarna men vårt går då jorden? Förtydliga gärna hur kopplingen skall ske, det avser bänkbelysning samt belysning i väggskåp.
Varken jord eller nolla ska vara med genom brytaren.
Sannolikt är det rätt. Men jag kan omöjligen veta var dina sladdar tar vägen.
Husägare
· Skåne
· 1 556 inlägg
Kabeln med det vita höljet ser ut som en ”lampsladd” (SKX) som oftast inte hör hemma i en fast installation. Det ser ut som den är mångtrådig, dvs många tunna koppartrådar (och inte bara 7 som det är i de andra ledarna som tittar fram) som lampknappar inte brukar vara godkända för. Däremot är wagon (kopplingsklämman) godkänd för sådan.
Vad sitter i andra änden av den vita kabeln?
Tänk dig för innan du kopplar in det.
Den vita kommer ifrån förgrenaren? tillhörande bänkbelysningen vill jag minnas, Ikea. Bör jag skarva den i en klämma med en vanlig ledare isåfall?F fredrik.johansson skrev:Kabeln med det vita höljet ser ut som en ”lampsladd” (SKX) som oftast inte hör hemma i en fast installation. Det ser ut som den är mångtrådig, dvs många tunna koppartrådar (och inte bara 7 som det är i de andra ledarna som tittar fram) som lampknappar inte brukar vara godkända för. Däremot är wagon (kopplingsklämman) godkänd för sådan.
Klicka här för att svara