Status
Inte öppen för fler kommentarer.
B Bopåzoo skrev:
vi får hoppas att du bara försöker provocera. Men är du 100% med det du säger så får jag nog tyvärr poppa din bubbla men att det tyvärr inte funkar så.
Vad funkar inte hur då? Jag har goda vänner som har gjort exakt så.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad funkar inte hur då?
Att du kan få en surrogatmamma och könsbestämma embryot som sätts in.
 
B Bopåzoo skrev:
Att du kan få en surrogatmamma och könsbestämma embryot som sätts in.
Jag har vänner som gjort exakt det. Du kan göra det i USA också men då får du bära det själv
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har vänner som gjort exakt det
Inte lagligt iallefall. Men det är ju deras sak.
 
B Bopåzoo skrev:
Inte lagligt iallefall. Men det är ju deras sak.
I Sverige Nej men i länder som inte är så jävla krystade är det lagligt
 
  • Gilla
Minnie Mesola och 1 till
  • Laddar…
M Manfreds skrev:
Inte jag och mina små barn iaf. Men givetvis måste min man och tillika barnens far, med militär bakgrund. Men mina barn ska inte uppleva krig (på nära håll).
Är du under 16 eller över 70 kan du lämna Sverige med dina barn, annars stannar du som alla andra och försvarar
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I Sverige Nej men i länder som inte är så jävla krystade är det lagligt
Inte där heller. Finns väldigt få kliniker där man kan könsbestämma. Och oftast handlar det om könsbundna sjukdomar då.
 
R Rkarlsson skrev:
Jag tycker att SOLDATER skall göra det. Att du tycker amatörer som mig ska stå och försvara och vara ivägen för våra yrkessoldater visar ju hur mycket fantasi du har.
Men du gillar kanske att skicka in amatörer i döden.

Jag passar bättre till annat som jag skrev, men de jobben kanske inte behövs ?
Soldater är inte någon särskild art. Man gör soldater av vanliga människor. Som jag. Och du.
 
  • Gilla
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Inte där heller. Finns väldigt få kliniker där man kan könsbestämma. Och oftast handlar det om könsbundna sjukdomar då.
Ukraina, Cypern, Lettland, USA, finns massor med länder som låter dig könsbestämma.
 
M maria01 skrev:
modernt med flygvapen, artilleri tycker du?
Sverige har kanske världens mest moderna artilleri med Archer. Sedan har vi Gripen E som på alla sätt är ett bättre plan än tex F35
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
M maria01 skrev:
finns inte ens gevär till alla män ens i försvaret om man inte har startat ny tillverkning nu
"One out of two gets a rifle.
The one without follows him!
When the one with the rifle gets killed, the one who is following picks up the rifle and shoots!"
 
  • Haha
  • Gilla
Minnie Mesola och 5 till
  • Laddar…
A andersmc skrev:
Soldater är inte någon särskild art. Man gör soldater av vanliga människor. Som jag. Och du.
Så är det givetvis inte.
Totalförsvarsplikten - Plikt- och prövningsverket (pliktverket.se)
Jag som inte har någon form av utbildning hamnar alltså i facket civilplikt kan jag utläsa här. Passar mig bra. Soldater gör de av de som har gjort lumpen eller gmu.
 
R Rkarlsson skrev:
Så är det givetvis inte.
Totalförsvarsplikten - Plikt- och prövningsverket (pliktverket.se)
Jag som inte har någon form av utbildning hamnar alltså i facket civilplikt kan jag utläsa här. Passar mig bra. Soldater gör de av de som har gjort lumpen eller gmu.
Är man då politiker så hamnar man i Norge istället:):)
 
  • Haha
TheGambler79 och 2 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Så är det givetvis inte.
Totalförsvarsplikten - Plikt- och prövningsverket (pliktverket.se)
Jag som inte har någon form av utbildning hamnar alltså i facket civilplikt kan jag utläsa här. Passar mig bra. Soldater gör de av de som har gjort lumpen eller gmu.
På vilket annat sätt kan man skapa en soldat än att utgå från en civil person?

Du har ingen utbildning just nu. Men det går ju att ändra på.
 
  • Gilla
Nyfniken och 8 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Så är det givetvis inte.
Totalförsvarsplikten - Plikt- och prövningsverket (pliktverket.se)
Jag som inte har någon form av utbildning hamnar alltså i facket civilplikt kan jag utläsa här. Passar mig bra. Soldater gör de av de som har gjort lumpen eller gmu.

Om något är jobbigt och jag inte kan det så slipper jag göra det......låter som ett framgångsrecept för livet i övrigt också
 
  • Gilla
Huddingebo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.