Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Snailman Snailman skrev:
Jag tycker bara att de som överväger att stanna i Ukraina eller återvända dit bör tänka sig för, men om ni har samvete att råda dem att återvända/stanna kvar så kan jag ju inte hindra er, men det är faktiskt människoliv det handlar om. Men det struntar väl sådan som ni i:
Vad tycker du att Ukraina, som nation, ska göra?
 
Snailman Snailman skrev:
Jag tycker bara att de som överväger att stanna i Ukraina eller återvända dit bör tänka sig för, men om ni har samvete att råda dem att återvända/stanna kvar så kan jag ju inte hindra er, men det är faktiskt människoliv det handlar om. Men det struntar väl sådan som ni i:
vad snurrar du om ? Det du skriver nu är högklassigt svammel och har inget med de vidriga åsikter du luftade förra inlägget att göra.
 
Redigerat:
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Oj så många duktiga som gör det ena och det andra. Vapenkasunerna öppnar på måndag så jag hoppas ni kan hålla er. Men ni kan redan nu träna på att åla fram på gräsmattan och äta ärtsoppa ur 'snuskburken'.
 
Snailman
Viktor.J Viktor.J skrev:
vad snurrar du om ? Det du skriver nu är högklassigt svammel och har inget med de vidriga åsikter du luftade förra inlägget att göra.
Det var ett svar på något jag citerade, för någon rådde folk att stanna kvar i Ukraina eller för dem som lämnat landet att återvända, men jag förstår att du inte läste inlägget jag svarade på. Men det är kanske något du borde fundera på att börja med.

Men i framtiden så kommer vi ju alla att få svaret på vilket som var bäst.
 
  • Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:
Det var ett svar på något jag citerade, för någon rådde folk att stanna kvar i Ukraina eller för dem som lämnat landet att återvända, men jag förstår att du inte läste inlägget jag svarade på. Men det är kanske något du borde fundera på att börja med.
Det var mitt inlägg du svarade på. Du är pinsam på många sätt.
 
Snailman
Viktor.J Viktor.J skrev:
Det var mitt inlägg du svarade på. Du är pinsam på många sätt.

Jag tycker det är mer pinsamt att köpa Aftonbladet och Expressens världsbild rakt av som de flesta verkar göra.
 
  • Gilla
Minnie Mesola och 2 till
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:
Jag tycker det är mer pinsamt att köpa Aftonbladet och Expressens världsbild rakt av som de flesta verkar göra.
Du menar hela västvärldens samlade fria press? Din äckliga propaganda lyser igenom. Du viftar med propaganda fisar i den fria världens rymd. Ingen går på det, ingen lyssnar. Åk till Ryssland eller Nordkorea så har du några åhörare…
 
  • Gilla
TRJBerg och 6 till
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:
Jag tycker det är mer pinsamt att köpa Aftonbladet och Expressens världsbild rakt av som de flesta verkar göra.
Har barnbarn från Ukraina som fyller 5 år i maj.
Det är värre än man tror på många ställen.
Journalister får och ska inte publicera dom värsta bilderna, till såna som dig spelar det nog ingen roll, allt är väl bara fejk enligt er som inte tror på pressen i den fria världen.
 
  • Gilla
TheGambler79 och 8 till
  • Laddar…
B
Viktor.J Viktor.J skrev:
Du menar hela västvärldens samlade fria press? Din äckliga propaganda lyser igenom. Du viftar med propaganda fisar i den fria världens rymd. Ingen går på det, ingen lyssnar. Åk till Ryssland eller Nordkorea så har du några åhörare…
Du inser att vår press saluför västvärldens perspektiv och således är partisk?
 
  • Gilla
  • Älska
Minnie Mesola och 1 till
  • Laddar…
B BTR skrev:
Du inser att vår press saluför västvärldens perspektiv och således är partisk?
Du är ju minst sagt naiv om du tror att alla i väst läser och bildar sin världsbild från Aftonbladet och expressen. Just definitionen av fri press är ju att den inte är partisk utan ger en objektiv och ärlig bild. Ironiskt också att ni rysstroll tror en styrd ”press” (läs propaganda) i en diktatur är mer sanningsenligt än hela den fria världens press.
 
  • Gilla
  • Älska
TheGambler79 och 5 till
  • Laddar…
B BTR skrev:
Du inser att vår press saluför västvärldens perspektiv och således är partisk?
Bra journalistik redovisar fakta inte åsikter


Edit: vilket tex inte SVT sysslar med
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
B
Viktor.J Viktor.J skrev:
Du är ju minst sagt naiv om du tror att alla i väst läser och bildar sin världsbild från Aftonbladet och expressen. Just definitionen av fri press är ju att den inte är partisk utan ger en objektiv och ärlig bild. Ironiskt också att ni rysstroll tror en styrd ”press” (läs propaganda) i en diktatur är mer sanningsenligt än hela den fria världens press.
Jag är inte ett dugg naiv, och du kan sluta slänga invektiv omkring dig det är bara pinsamt.
Det är inte definitionen av en fri press, försök igen.
Jag har inte värderat någon press alls, varken västvärldens eller rysk.

Du man sluta kalla mig rysstroll, jag tycker att det är fel av Ryssland att invadera Ukraina, det gör inte att jag är blind för medias krig i frågan.
 
  • Gilla
Minnie Mesola och 1 till
  • Laddar…
B BTR skrev:
Du inser att vår press saluför västvärldens perspektiv och således är partisk?
Jag föredrar västvärldens press framför Rysslands, NordKoreas eller Kinas press.
Får man upp till 15 års fängelse om man skriver fel enligt dom som bestämmer så tror inte jag att det blir särskilt opartiskt.
 
  • Gilla
GammelMan99 och 6 till
  • Laddar…
B BTR skrev:
Jag är inte ett dugg naiv, och du kan sluta slänga invektiv omkring dig det är bara pinsamt.
Det är inte definitionen av en fri press, försök igen.
Jag har inte värderat någon press alls, varken västvärldens eller rysk.

Du man sluta kalla mig rysstroll, jag tycker att det är fel av Ryssland att invadera Ukraina, det gör inte att jag är blind för medias krig i frågan.
Du får väl ta konsekvenserna av dina handlingar som alla andra. Om du uttrycker dina åsikter och folk tycker dåliga saker om dig så får du acceptera det eller omvärdera dina åsikter.

Tydligen så har du fel i mycket om vår press, de flesta förstår det, tydligen inte du. Skönt att du inte ställer dig bakom folkmord och krigsbrott iallfall, skönt
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jag ändrade. Jag inser att diskutera med stridspittar är omöjligt.
Jag kan hjälpa till att transportera mat och dylikt viktigt till samhällsburna instanser. Kommer kriget i närområdet är jag således ivägen då jag ej har någon utbildning eller erfarenhet av vapen.
Då drar jag såklart och skyddar min familj så vi inte blir lik som ni erfarna stridskåta får bära bort.
Tja… kanske blir så att ett av dina barn har dödats i en misilattack och din fru blivit våldtagen. Eller din granne som blivit skadad. Utöver det är du ruinerad och rånad på allt.

känner folk som var med i Bosnien. Var ingen tvekan för dom att hoppa in i kriget efter familjen avrättats.

Så oavsett din pacifistiska ställning idag så ändras den lätt när teori blir verklighet.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.