Status
Inte öppen för fler kommentarer.
M maria01 skrev:
men sverige har inte soldater det är så vi har röstat vi har aldrig haft en sån arme inte ens för några år sen vi har förlitat oss på inkallning man kan bli en bra soldat på några veckor kolla
på ukraina många deras män har ingen erfarenhet men en då lyckas slå ut ryssarna
njae… Försvarsmakten har 55.000 anställda. En massa reservare, hemvärn och värnpliktiga plus att alla poliser, vården etc är krigsplacerade.

sen kan man börja mobilisera.
 
Huggedugge1 Huggedugge1 skrev:
njae… Försvarsmakten har 55.000 anställda. En massa reservare, hemvärn och värnpliktiga plus att alla poliser, vården etc är krigsplacerade.

sen kan man börja mobilisera.
hur många är front soldater av det antalet befäl på kontor räknas inte och civilanstälda

skulle vi bara försvara stockholm då så kan det funka

hemvärnet aka korvgrillning
 
Tycker ni den här tråden går bra?
 
  • Haha
arasmus
  • Laddar…
njae… Sverige klarar nog mer än så. Krig har utvecklats och bedrivs mer med drönare, flygvapen, artilleri etc än just ”Frontsoldater”.

Låt oss hoppas att vi aldrig kommer att behöva bevisa det.
 
Huggedugge1 Huggedugge1 skrev:
njae… Sverige klarar nog mer än så. Krig har utvecklats och bedrivs mer med drönare, flygvapen, artilleri etc än just ”Frontsoldater”.

Låt oss hoppas att vi aldrig kommer att behöva bevisa det.
modernt med flygvapen, artilleri tycker du?
 
stefancrs stefancrs skrev:
Tycker ni den här tråden går bra?
Nä, den har blivit riktigt konstig..
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
M maria01 skrev:
modernt med flygvapen, artilleri tycker du?
Tycker nog att både SAAB och Bofors har rätt moderna och bra produkter. Den åsikten delas av många andra länder.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Såg en artikel på Facebook där ett par hade erbjudit deras ukrainska surrogatmamma boende i Sverige. Det var mer fokus på att de använt en surrogatmamma än att de hjälpt personen fly landet. Folk allså
Ja att utsätta en kvinna för livsfara och senare rädda henne från en annan fara.. modigt av dom.. Eller inte
 
  • Arg
Huddingebo
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
[länk]
Så länge det är kvinnas yrkesval och hon inte tvingas till det så är det inget fel med det. Bra betalt i deras mått mätt.
 
Vi är lite sugna själva på det där. Har två pojkar och skulle gärna vilja ha en flicka så könsbestämma via IVF och sedan surrugat så min tjej kan behålla figuren, win, win
 
  • Haha
  • Wow
vcx och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så länge det är kvinnas yrkesval och hon inte tvingas till det så är det inget fel med det. Bra betalt i deras mått mätt.
Nah sorry men du skulle behöva läsa på lite mer. Väldigt få väljer det för skojs skull.. många kvinnor tvingas välja det för att ta hand om sina egna barn ekonomiskt.
 
B Bopåzoo skrev:
Nah sorry men du skulle behöva läsa på lite mer. Väldigt få väljer det för skojs skull.. många kvinnor tvingas välja det för att ta hand om sina egna barn ekonomiskt.
Det är väl bra de slipper sälja sin kroppar på det andra sättet?
 
  • Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi är lite sugna själva på det där. Har två pojkar och skulle gärna vilja ha en flicka så könsbestämma via IVF och sedan surrugat så min tjej kan behålla figuren, win, win
Ursäkta, men det där var det äckligaste jag läst på länge.
 
  • Gilla
  • Haha
Minnie Mesola och 11 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi är lite sugna själva på det där. Har två pojkar och skulle gärna vilja ha en flicka så könsbestämma via IVF och sedan surrugat så min tjej kan behålla figuren, win, win
vi får hoppas att du bara försöker provocera. Men är du 100% med det du säger så får jag nog tyvärr poppa din bubbla men att det tyvärr inte funkar så.
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.