Vad bör man tänka på innan man skriver på byggkreditivet. Vi har fått beviljat lån på Länsförsäkringar och ska träffa dom om 2 veckor, enligt dom själva så är dom nya på marknaden och det vi likaså! Kan någon tipsa litegrann!

Även jag är nyfiken, Ingen som har tips?

Jag hade byggkreditiv hos LF och det fungerade bra. Vad jag har läst här på forumet så hade jag en högre ränta (6.6-6.0%) under min byggtid som varade under dec02- maj03 än vad andra här fick hos sina banker, men strunt samma.

Det gick till så att vi först kom överens om hur stort kreditiv vi ville ha.
Därefter så gjordes pantbrev på detta belopp där de tog 2% i avgift på detta.
Sen fick vi ett mastercard och en betaldosa kopplad till ett öppnat sparkonto hos dem som de satte in de belopp på under byggtiden som vi ansökte om allteftersom utgifter dök upp.

Vi fick en trave med blanketter där vi angav ifall det skulle begäras avlyft ifrån byggspärren eller ifrån kreditivet som man sedan faxade in till dem. Det var aldrig något strul med detta utan detta betalades ut omgående, antingen till sparkontot eller till leverantören om man faxade med fakturan.
I avgiften ingick även slutvärdering av fastigheten för omläggning till villalån.
Vi tyckte det fungerade bra
/Eldaren

Hej!
Tackar så mycket, nu har jag lite mer kött på benen!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.