Eric Öbo
Hej.

Jag står i begrepp att köpa en högtryckstvätt. Har i dag en Kärcher K1 som jag fick av en granne för fem år sedan och som har fungerat hyfsat. Inte något vidare tryck och strulande motor ibland. Nu pulserar den i princip ständigt och jag behöver ändå byta upp mig. Vattenblästrar ibland gjutjärnsgavlar till möbler och där är den i klenaste laget.

Har såklart läst igenom trådarna här på forumet (som inför alla köp...) och ser att många rekommenderar Kränzles tvättar. Min fråga är om de mindre Kränzlemaskinerna är värda de extra tusenlapparna jfrt med Kärchers, Stihls och Nilfisks konsumentserier?

Jag har kikat på Kränzles K1050 som verkar kosta omkring 6000 kronor. Det är min maxbudget i nuläget.

Om jag ska hosta upp så mkt pengar förväntar jag mig att maskinen ska tåla regelbunden användning i åtminstone tio år utan att försämras det minsta. Dessutom ska den kunna välta ett antal ggr utan att något händer med den. Kommer den att klara det?

Min barndomsvän köpte den starkaste 1fasarn från Kränzle, den motsvarar nog den som du kollar på. Han har kört rally mm i många år och säger att det är den bästa tvätten han någonsin haft. Jag hade köpt en sån om jag haft plats hemma för mer prylar

• Gilla
Eric Öbo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.