461 läst · 7 svar
461 läst
7 svar
Kostnad för byte av filtermassa järnfilter
Hej!
Vi vill inte byta filtermassa själva i vårt järnfilter (av olika anledningar som jag inte orkar rabbla upp) så kommer ta in någon för att göra detta. Massan som ska bytas ut är Katalox.
Vad är rimligt pris för detta? Någon som nyligen betalat för liknande tjänst nyligen?
Skulle man köpa Katalox själv så går ju bara filtermassan på 2.500-3.000.
Vi vill inte byta filtermassa själva i vårt järnfilter (av olika anledningar som jag inte orkar rabbla upp) så kommer ta in någon för att göra detta. Massan som ska bytas ut är Katalox.
Vad är rimligt pris för detta? Någon som nyligen betalat för liknande tjänst nyligen?
Skulle gissa på 3-4 timmars job beroende på var du bor. Jag har byt filtermassa hos folk och det är lite bökigt. Man rullar ut filtret, tippar ut det gamla blötlagt filtermassa, spolar rent filtret, fyller på nytt och sedan driftsätter och bakspolar. Klockslaget börjar vid hämtning av filtermassan från grossisten så se om du kan köpa in och be nån kommer ut. 4x600krF FluxVortex skrev:Hej!
beroende på lokala timpris plus moms och bil minus rot.
Så det är rotavdrag på sådana tjänster? Good to know!L lostinsweden skrev:Skulle gissa på 3-4 timmars job beroende på var du bor. Jag har byt filtermassa hos folk och det är lite bökigt. Man rullar ut filtret, tippar ut det gamla blötlagt filtermassa, spolar rent filtret, fyller på nytt och sedan driftsätter och bakspolar. Klockslaget börjar vid hämtning av filtermassan från grossisten så se om du kan köpa in och be nån kommer ut. 4x600kr
beroende på lokala timpris plus moms och bil minus rot.
Liknande trådar
-
Kostnader för stambyte av avloppsledningar
Vatten & Avlopp -
Vad är en rimlig kostnad för takbyte?
Tak & Vind -
Ungefär hur stor del av kostnaden för ett stambyte avser att återställa det som rivits?
Vatten & Avlopp -
Oskälig kostnad för byte av dricksvattenpump?
Vatten & Avlopp -
Kostnad för takbyte?
Tak & Vind