2 510 läst · 13 svar
3k läst
13 svar
Kostnad elektriker Sthlm
Hej vi har byggt ett fritidshus på 70 kvm som nu behöver el. Elen ska dras från vårt befintliga markmätarskåp in i huset och vi behöver ca 30 uttag inne och 4 utomhus.
Var bör kostnaden hamna på ink moms och material (exkl frakt)?
Var bör kostnaden hamna på ink moms och material (exkl frakt)?
Något i häraden 30kkr ±10kkr.
Det är inkl material och moms då.
Stort osäkerhetsspann, men vi vet inte så mycket om det hela.
f.ö har du skärgård i användarnamnet, blir det dryga resor så kan det plussa på lite.
Och jag hoppas att sakerna görs i rätt ordning här, dvs att väggarna inte är igenskivade än, innan elektrikern varit på plats.
f.ö har du skärgård i användarnamnet, blir det dryga resor så kan det plussa på lite.
Och jag hoppas att sakerna görs i rätt ordning här, dvs att väggarna inte är igenskivade än, innan elektrikern varit på plats.
Nej det är alldeles för långt. Räkna med 700kr/m2 om det kan göras infällt.Mikael_L skrev:Något i häraden 30kkr ±10kkr.
70 kvm x 700 kr/kvm = 49000 kr. Inkl material och moms?J Johan456 skrev:
Det är betydligt billigare än den offert på 250000 kr vi fått!
Visserligen kan det bli fraktkostnader i Sthlm skärgård, men inte så mycket att det förklarar prisskillnaden.
Oj, lite sent svar, men nu poppade tråden upp igen.J Johan456 skrev:
Men visst, jag "räknade" på det som stod i frågan, 30 + 4 uttag, samt lite markkabelförläggning.
TS kanske menade en komplett installation med elcentral, strömbrytare och takuttag.
Och kanske även nätverk/multimedia, och kanske spottar.
Då blir det ju ett annat pris (men knappast 250k om det inte är ett fruktansvärt stort fritidshus alternativt ett med väldans lyxigt elsystem).
Tack för svaret.Mikael_L skrev:Oj, lite sent svar, men nu poppade tråden upp igen.
Men visst, jag "räknade" på det som stod i frågan, 30 + 4 uttag, samt lite markkabelförläggning.
TS kanske menade en komplett installation med elcentral, strömbrytare och takuttag.
Och kanske även nätverk/multimedia, och kanske spottar.
Då blir det ju ett annat pris (men knappast 250k om det inte är ett fruktansvärt stort fritidshus alternativt ett med väldans lyxigt elsystem).
Liknande trådar
-
Dolda kostnader av elektriker
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Är elektrikerns förslag kostnadseffektivt (få plats i elskåp och mäta förbrukningen på två säkringar)?
El -
Elektriker - rimlig arbetskostnad?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Nybygge och kostnad för elektriker
El -
Kostnad för elektriker
El