M Förstagångsköparen skrev:
Jag har gjort allt som står att man ska göra. Jag vet inte vad jag ska göra mer nu.
Ge upp, betala någon, försöka häva köpet eller komma med mer info så att vi kan bekräfta att du inte råkat ut för något problem som vi inte identifierat än men som går att lösa.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Du gjorde ju en fin video för innan, kan du inte göra en där du visar hur du ansluter till pumpen med webbläsaren?
 
S Srixon skrev:
T.o.m i denna ser jag att det måste vara 2G.
Var ser du att det ska vara
S Srixon skrev:
T.o.m i denna ser jag att det måste
S Srixon skrev:
T.o.m i denna ser jag att det måste
M Förstagångsköparen skrev:
Har köpt en Mitsubishi Hero LN25 och följer beskrivningen till punkt och pricka för att koppla upp den till wifi, men det går inte. Blir galen på det. Någon som vet vad som är fel? Någon som varit med om detta innan? Hur löser man det?
2 mg är en standard för GSM den skall släckas och har inget med 2,4ghz bandet att göra.

Din pump verkar däremot bara vara kompatibel med Wi-Fi på 2,4ghz , du måste alltså stänga av 5 ghz för den i routern.

Så tolkar jag det kontrollera även så du har kompatibel säkerhetskryptering
.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Z Zit skrev:
Var ser du att det ska vara

2 mg är en standard för GSM den skall släckas och har inget med 2,4ghz bandet att göra.

Din pump verkar däremot bara vara kompatibel med Wi-Fi på 2,4ghz , du måste alltså stänga av 5 ghz för den i routern.

Så tolkar jag det kontrollera även så du har kompatibel säkerhetskryptering
.
Vi har inte kommit så långt än. Först måste vi kunna ansluta direkt mot pumpen, först därefter är det aktuellt om pumpen kan ansluta till wifi
 
C Cadeex skrev:
Har du med ”network” efter / ?
Nej det står inte att man ska det
 
J jahallåja skrev:
Du gjorde ju en fin video för innan, kan du inte göra en där du visar hur du ansluter till pumpen med webbläsaren?
Jo visst jag kan göra det när jag kommer hem. Men det är inte mycket att se, eftersom det bara blir svart (se tidigare bild). Det går inte att öppna adressen i webbläsaren eftersom pumpen inte är uppkopplad.
 
M Förstagångsköparen skrev:
Nej det står inte att man ska det
Testa http://192.168.11.1/network
Det var det som fungerade för mig
 
Z Zit skrev:
Var ser du att det ska vara

2 mg är en standard för GSM den skall släckas och har inget med 2,4ghz bandet att göra.

Din pump verkar däremot bara vara kompatibel med Wi-Fi på 2,4ghz , du måste alltså stänga av 5 ghz för den i routern.

Så tolkar jag det kontrollera även så du har kompatibel säkerhetskryptering
.
Hur kontrollerar jag det? Detta är för komplicerat. Ska gemene man verkligen behöva tänka på sånt här för att koppla en modern maskin till en modern router?
 
  • Gilla
Berndtan
  • Laddar…
C Cadeex skrev:
Testa [länk]
Det var det som fungerade för mig
Även fast pumpen inte är uppkopplad? Jag ska testa senare!
 
M Förstagångsköparen skrev:
Även fast pumpen inte är uppkopplad? Jag ska testa senare!
Du ansluter till pumpens Wi-Fi, sen direkt in på den länken (det behövs ej internet för det)
 
  • Gilla
Svante Svenson och 1 till
  • Laddar…
Pumpen kan inte bli uppkopplad innan du berättar för den hur den ska bli uppkopplad. DU (din telefon) ska bli uppkopplad till pumpen, ansluta till länken (som leder till pumpen) och fylla i infon som den behöver för att DEN ska kunna bli uppkopplad till din router.

Du har inte riktigt greppat stegen än tror jag.
 
  • Gilla
Svante Svenson och 4 till
  • Laddar…
A
Appar appar appar. jorden går under utan appar
 
  • Gilla
Holypain
  • Laddar…
App, app, app, så får man inte säga..
 
  • Haha
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Når du någonsin detta gränssnitt?
(Din internetläsare i telefonen och surfa till [länk] )
[bild]
När du nått hit, fyll bara i namn och lösenord till din routers wifi (eller dess gäst-nät). Låt DHCP vara kvar på dynamic och låt de andra rutorna där nere förbli tomma. (Dynamic innebär att pumpen får infon som behövs från din router)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.