Fairlane
L LeaDK skrev:
Jag har skrivit 10 ggr redan att problemet är fixat men folk fortfarande skojar eller skriver så på nån sätt måste man säga tack för eran tips elektriker fixade jobbet. Kan man stänga denna träd nu eller hur funkar detta.
Nej, så fungerar det inte, men du kan sluta läsa den.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
L LeaDK skrev:
...ingen av er skrev rätt koppling tack för hjälpen iallafall
Det beror på att den enda koppling någon försökt beskriva är den du hade gjort.
 
  • Gilla
39x och 1 till
  • Laddar…
Jag tror atrt de flesta av oss som skrev efter att du berättade att problemet är fixat, var oroliga för dina kopplingar. Det du har hållit på med skulle kunna vara akut livsfarligt, vilket du uppenbarligen inte förstår, eller ignorerar.

OM det är sant att du har fått hjälp att koppla rätt, så är iallafall jag lugn. Men jag är inte så säker på att det är sant.
 
  • Gilla
Hjalmarson och 5 till
  • Laddar…
L LeaDK skrev:
Kan man stänga denna träd nu eller hur funkar detta.
Nej man stänger inga trådar. Det du borde göra är att visa resten av forumet lite respekt genom att svara på frågorna från de som försökt hjälpa dig. Det hör till god ton. Det hör också till god ton och sed att beskriva vad lösningen på problemet var, så att andra kan lära sig något.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 21 till
  • Laddar…
L LeaDK skrev:
Elektriker fixade så ingen av er skrev rätt koppling tack för hjälpen iallafall
Skönt när man får tag på en elektriker så fort, tog du en jourtid?
 
  • Haha
  • Gilla
Peter_Ker och 3 till
  • Laddar…
L LeaDK skrev:
Problemet fixat tack
Varför är du så elak mot folk som försöker hjälpa dig? Att inte berätta hur det blev löst är faktiskt elakt. Vill du ha hjälp i framtiden måste du sluta att vara så elak.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
MathiasS MathiasS skrev:
Det hör också till god ton och sed att beskriva vad lösningen på problemet var,
Jag gissar att lösningen var att random testa att skruva i lite olika ledare i olika Torix till det som var tänkt att hända faktiskt hände, exempelvis en lampa tändes. Kanske är det en livsfarlig koppling nu, men det spelar väl ingen roll, nu fungerar det ju. Vad som fungerar lär vi aldrig få veta.
 
  • Gilla
  • Ledsen
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
A
L LeaDK skrev:
Roligt tack för hjälpen
Tror det är bästa du kan göra är att ta telefon om du nu klarar att ringa i en sån? Ringa en elektriker innan du bränner ner allt. Du läser inte vad folk skriver, så lägg ner , NU.
 
  • Gilla
39x
  • Laddar…
Ring en elektriker, håll dig borta från sånt du inte förstår. Du kan inte ens förklara vad du behöver hjälp med. En kopplingsdosa är inte bara att koppla, kan vara färger som inte stämmer...
 
  • Gilla
Timmersaxen och 1 till
  • Laddar…
S
L LeaDK skrev:
Nej den funka ej.
Koppla rätt så funkar det
 
L LeaDK skrev:
Jag behöver färger, att nån förklara.
Inte jord, fas eller nolla. Jag har ingen aning vad detta betyder.
”Jag har ingen aning om vad detta betyder.”

– Men så oerhört tydligt att du inte ska hålla på med sånt här då!! 🫣

Det finns en massa trådar här med olika färger. Vilka ska sitta ihop? 🤔

– Det går faktiskt inte att svara på utifrån din bristfälliga beskrivning! 😐
 
  • Gilla
Dahlberg68
  • Laddar…
L LeaDK skrev:
Jag har skrivit 10 ggr redan att problemet är fixat men folk fortfarande skojar eller skriver så på nån sätt måste man säga tack för eran tips elektriker fixade jobbet. Kan man stänga denna träd nu eller hur funkar detta.
Tråden kommer att leva sitt eget liv som en klassiker.
Stort tack😀
 
  • Gilla
  • Haha
Peter_Ker och 3 till
  • Laddar…
Är den i nivå med hönshuset? Eller kanske katten.
 
  • Gilla
Peter_Ker och 3 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Är den i nivå med hönshuset? Eller kanske katten.
Troligtvis inte, men vi får se hur många fler inlägg som skrivs
Den platsar i alla fall i parodi tråden 😎
 
  • Gilla
Peter_Ker
  • Laddar…
L LeaDK skrev:
Jag har skrivit 10 ggr redan att problemet är fixat men folk fortfarande skojar eller skriver så på nån sätt måste man säga tack för eran tips elektriker fixade jobbet. Kan man stänga denna träd nu eller hur funkar detta.
Nej, du äger inte tråden bara för att du startade den.

Men bra om du tog dit en elektriker, gjorde du det inte så kan din anläggning vara livsfarlig även om den fungerar.
 
  • Gilla
Dahlberg68
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.