Hej!

Ska byta ut en gammal strömbrytare och har lite funderingar på kopplingen. Den befintliga har en vidarekoppling/skarvbon till ett eluttag som ni kan se på bilden.

Hur ska jag koppla in detta i den nya? (Strömbrytare Schneider Renovs 1-pol/trapp

Dessutom ser det ut som att det blir svårt att få den runda på plats pga rörets storlek, har ni något tips för att få till detta? Tillräckligt med förhöjningsram ?
 
  • Omonterad vägguttag, exponerade elektriska ledningar, rör, ojämnt hål i väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett öppet eluttag utan frontplatta på en vitmålad vägg, synliga kablar och anslutningar, renoveringsarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Eluttag av metall sett uppifrån med elektroniska komponenter, mot en trämöblerad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Välkommen till forumet!

Först vill jag säga det som bör sägas. Är man osäker så kan det vara klokt att anlita en elektriker, det ligger alltid på dina axlar om det kopplas fel även om någon här på forumet ger dig tips.

Med det sagt, jag skulle bara kopplat som det sitter idag fast till den nya strömställaren. Såg dock inte vilken färg tändkabeln hade, ta gärna en bild på baksidan. Se bilder.
 
  • Öppen eluttag låda med kopplade kablar, utan frontplatta, på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk apparat, troligen termostat, öppnad med synliga ledningar, elektronikkomponenter, fastsättningselement.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.