Hej!

Kan inte alls nånting om detta med elinstallation. Har en 12v länspump som jag ska koppla till en spänningsomvandlare. Har bara kablar från länspumpen och behöver koppla dessa till en kontakt för att sen koppla till spänningsomvandlaren. Hur kopplar jag kablarna från länspumpen, den röda, som är +, och den svarta till kontakten på bilden för att det ska bli rätt?

Mycket tacksam för hjälp!

20140808_105757_Android.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Så här då:
7s0op.jpg

Mellan vilka spänningar omvandlar din spänningsomvandlare?
 
  • Gilla
minisorkis
  • Laddar…
Den röda till mittstiftet, svart på ytterringen
 
  • Gilla
minisorkis
  • Laddar…
Från 12v till 230 v. Ska använda en länspump i garaget för att pumpa ut lite vatten.
 
Ähum, detta går inte ihop. Menar du omvandling från 230V till 12V?
 
Som sagt novis. Så jag vet inte vilken riktning som är comme-il-faut att tala om i såna här sammanhang. Men länspumpen är på 12v och jag ska plugga in den i ett vanligt vägguttag. Rimligt att börja var strömmen kommer från: så 230v till 12v.
 
Då går det ihop. Nu får vi bara hoppas att transformatorn orkar driva pumpen - den ser ut att ha misstänkt tjocka ledare och kanske drar en hel del ström.

Ordet spänningsomvandlare förknippas med all omvandling av spänningar (oftast likspänningar) utom från nätspänning (230 V AC). Då använder man istället en uppsjö med andra ord som nätaggregat, väggvårta, transformator, nätadapter.
 
  • Gilla
minisorkis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.