Kan någon hjälpa mig koppla in rätt sladdar på rätt plats på min nya zigbee dimmer (ström avstängd till vardagsrum). Sitter nu en knappdosa där som ska bort, högerknappen används (vad vänsterknappen gör vet jag inte. Vilka sladdar ska gå var i den nya dimmern? Tack på förhand.

En knappdosa med blottade sladdar på en vägg, redo för byte till en zigbee dimmer i ett vardagsrumsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hand håller en knappdosa med sladdar som kommer ut från väggen och ska kopplas till en ny Zigbee-dimmer.
Skapa konto
Diagram av Zigbee-dimmer med anslutningspunkter markerade för live input, load output, neutral input och push switch input.
Skapa konto
Zigbee dimmer installation med oskyddade terminaler och kablar.
Skapa konto
Tvåknapps väggströmbrytare med smutsfläckar på en träyta. Personen behöver hjälp med installation av en zigbee dimmer.
Skapa konto
Bild av en Zigbee-dimmer kopplingsenhet utan påslaget, placerad på ett trägolv med synliga monteringshål och en justerbar knopp.
Skapa konto

Den nya enheten kräver anslutning till neutralledare. Ev. så finns den i dosan (blå ledare) Du får så se till att koppla in dig på den mha ex. en wago-klämma och lite kabel.

Svarta ledare är sannolikt fas, ska kopplas till L på ny enhet, Tändtråd till "load output.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.