Ska installera varmvattenberedare i sommarstugan, och behöver veta om jag tänkt rätt. Stugan har idag kallvatten indraget och jag tänker sätta varmvattenberedaren på utsidan av huset under tak, så alla de här kopplingarna kommer att vara utomhus. Jag har gjort ett schema utifrån vad jag har och tror behövs, men eftersom det är första gången jag gör nåt sånt här så undrar jag om jag tänkt rätt?
Beroende på vilken VVB du köper , en del följer allt det som du visar med, en del VVB från varuhusen måste den
( blandningsarmaturen ) köpas lös som tillbehör ( ökar på priset på VVB ) Sen har VVB raka rör ut 15 eller 20 beroende på storlek, i övrigt så det som du tänkt är rätt. Tänk även på att få dit en ventil så det är lätt att tappa ur VVB .. Ytterligare en sak, försök att få nedförsbacke mot ett avtappningsställe när du monterar rören så inga vattenfickor kan frysa
( blandningsarmaturen ) köpas lös som tillbehör ( ökar på priset på VVB ) Sen har VVB raka rör ut 15 eller 20 beroende på storlek, i övrigt så det som du tänkt är rätt. Tänk även på att få dit en ventil så det är lätt att tappa ur VVB .. Ytterligare en sak, försök att få nedförsbacke mot ett avtappningsställe när du monterar rören så inga vattenfickor kan frysa
Liknande trådar
-
Koppla kallvattenanslutning på varmvattenberedare till diskmaskinsavstängning
Vatten & Avlopp -
Koppla ur/förbi varmvattenberedare under eldningssäsong
Ved, Pellets, Flis -
Koppla in en (varmvattenberedare till egor te71g
Värme allmänt -
Koppla in extra varmvattenberedare i outnyttjad dusch
Vatten & Avlopp -
Koppla in blandare och varmvattenberedare
Vatten & Avlopp