Ska installera varmvattenberedare i sommarstugan, och behöver veta om jag tänkt rätt. Stugan har idag kallvatten indraget och jag tänker sätta varmvattenberedaren på utsidan av huset under tak, så alla de här kopplingarna kommer att vara utomhus. Jag har gjort ett schema utifrån vad jag har och tror behövs, men eftersom det är första gången jag gör nåt sånt här så undrar jag om jag tänkt rätt?
 
  • Schema över installation av varmvattenberedare med rörkopplingar och ventiler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Beroende på vilken VVB du köper , en del följer allt det som du visar med, en del VVB från varuhusen måste den
( blandningsarmaturen ) köpas lös som tillbehör ( ökar på priset på VVB ) Sen har VVB raka rör ut 15 eller 20 beroende på storlek, i övrigt så det som du tänkt är rätt. Tänk även på att få dit en ventil så det är lätt att tappa ur VVB .. Ytterligare en sak, försök att få nedförsbacke mot ett avtappningsställe när du monterar rören så inga vattenfickor kan frysa
 
  • Gilla
Tallguy196 och 1 till
  • Laddar…
1. Säkerhetsventilen på bilden kan du slänga och köpa en riktig. Typ lk, esbe, beulco...

2. Det ska in minst en backventil i din skiss.
 
S Saipala skrev:
1. Säkerhetsventilen på bilden kan du slänga och köpa en riktig. Typ lk, esbe, beulco...

2. Det ska in minst en backventil i din skiss.
Ok,tack! Var ska backventilen in? Vad är skillnaden mellan den här säkerhetsventilen (som följde med vvb) och en "riktig"?
 
Om du inte köpt alla grejer så köp ett helt koppel som har allt du behöver , sen det med säkertsv, dom ser ut så här
 
  • LK säkerhetsventil för VVS-installation i mässing med svart topp.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.