Hej!
någon vänlig själ som kan förklara hur ja ska koppla in timern till ute belysningen?
Nolla 2 (från nollalternativ?)
5 (lampans nolla?)
1 till ström in, fas från säkring….
nu till min lampa = nolla och fas, vart skall dessa in?
tack å hjääälp
någon vänlig själ som kan förklara hur ja ska koppla in timern till ute belysningen?
Nolla 2 (från nollalternativ?)
5 (lampans nolla?)
1 till ström in, fas från säkring….
nu till min lampa = nolla och fas, vart skall dessa in?
tack å hjääälp
Timern matas med fas och neutral på 1 och 2 för egen förbrukning.
Symbolen ovan 4 visar att 4 är Common, som vissa tider kommer få kontakt med 5 Normally open. Du vill troligen ansluta samma matande fas som på 1 även på 4 med andra ord. 5 är tändtråd till lampan. Neutral till lampan fås från samma ställe som till 2.
Symbolen ovan 4 visar att 4 är Common, som vissa tider kommer få kontakt med 5 Normally open. Du vill troligen ansluta samma matande fas som på 1 även på 4 med andra ord. 5 är tändtråd till lampan. Neutral till lampan fås från samma ställe som till 2.
5 är märkt N?Z zwanzig skrev:Timern matas med fas och neutral på 1 och 2 för egen förbrukning.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 369 inlägg
Jag skulle koppla så här.
L1 kopplas till både 1 och 4.
N kopplas till 2, och till lampan.
En tändtråd mellan 5 och lampan.
I praktiken sitter kanske lampan en bit ifrån tiduret, så nollan behöver inte fysiskt hämtas ifrån tiduret, utan från en kopplingsdosa i närheten.
L1 kopplas till både 1 och 4.
N kopplas till 2, och till lampan.
En tändtråd mellan 5 och lampan.
I praktiken sitter kanske lampan en bit ifrån tiduret, så nollan behöver inte fysiskt hämtas ifrån tiduret, utan från en kopplingsdosa i närheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder